„Vláda bude konzultovat se svými partnery, s Evropskou komisí a Francií, a pozorně sledovat, zda a jakým způsobem budou Trumpovy návrhy přeměněny do skutečné obchodní politiky,“ uvedl Seibert.
Členské státy EU předaly své kompetence v oblasti obchodní politiky do rukou Evropské komise a proto je evropské hlasování „ta nejdůležitější věc.“
Spolková vláda je přesvědčena, že plánovaná dovozní cla vyhlášená Donaldem Trumpem je chyba, která bude bolet každého a týká se především automobilového průmyslu.
„Snížení obchodních bariér by byla „správná cesta,“ řekl Seibert. Spolková vláda klade důraz na volné trhy. „Ochranná válka není v Německu, ani v Evropě a také není v americkém zájmu,“ řekl mluvčí, „to je něco, co by silně zasáhlo mnoho zaměstnanců, podniků a spotřebitelů na obou stranách Atlantiku.“
Bílý dům: Trump je přesvědčen o vítězství v případě obchodní války!
Trump oznámil vysoká dovozní cla na dovoz oceli a hliníku ve čtvrtek. Evropská unie pohrozila protiopatřením, nato Trump ještě oznámil dovozní cla na automobily z EU. Tato cla obzvláště zasáhnou německé automobilky. Američtí vládní úředníci k tomu v neděli ještě dodali, že nebudou žádné výjimky.
„Sledujeme nejnovější vývoj s velkým znepokojením,“ uvedl Bernhard Mattes, prezident Sdružení automobilového průmyslu (VDA), „dovozní clo není řešením, v obchodní válce jsou jen poražení - na všech stranách.“
Mattes poukázal na to, že německé automobilky ve Spojených státech „významně přispěly k obchodní automobilové bilanci USA. Zhruba čtvrtinu vývozu amerických automobilů tvoří německé automobilky sídlící v USA. Výroba německých automobilů v USA roste celá léta a zároveň klesá dovoz aut z Německa.
Podle VDA v roce 2017 vyvezly německé automobilky do USA okolo 494.000 automobilů, zatímco výroba v USA činila 804.000 vozidel. „Pro obě strany je současný obchod přínosem, ten by neměl být zničen,“ dodal prezident VDA.