Je to strategie této vlády. Ulehčovat institucím, firmám a hledat peníze, někde jinde než u daňových poplatníků. Jen připomenu, jakým způsobem lidé a firmy platí poplatky za využívání silnic. Lidé platí dálniční známky a dopravci platí mýtné firmě Kapsch. Ta prostředky odvádí do státního rozpočtu. Za obchodní rok 2010/11, který skončil v březnu, zdvojnásobil tržby na 420 milionů eur.
Zisk je tvořen především tržbami za mýtný systém v České republice. Připomenu, jakým způsobem se firma Kapsch dostala k zakázce na mýto. Původně mělo o mýtný systém zájem zhruba deset největších světových hráčů. Nakonec ale vše skončilo u firmy Kapsch a podezření na korupci ani po letech neslábnou. Ostatní společnosti si totiž účast v tendru velmi rychle rozmyslely. Jako důvod uvedly neprůhlednost celé zakázky. Kapsch zatím v souvislosti s tendrem získal zakázky za 30 miliard korun. Ani po šesti letech nikdo neví, kdo byli tajemní muži - poradci, kteří ovlivňovali udělení jedné z největších zakázek v tuzemsku: Rozdělení 22 miliard na vybudování a provoz mýtného systému v Česku. Aleš Řebíček nastoupil do úřadu, dal najevo nespokojenost a nakonec po strašení se pan Řebíček rozhodl podepsat další dodatky ke smlouvě. Díky dodatku ke smlouvě o mýto také navíc získává firma Kapsch bez jakéhokoli výběrového řízení zakázku za 4 miliardy Kč na vybudování informačních tabulí na dálnicích. A co zbývá občanům? Platit, platit a platit…
Miloslava Vostrá