Březnové výsledky maloobchodu ovšem byly ovlivněny souhrou několika nepříznivých faktorů. Načasování velikonočních svátků způsobilo zvýšení výdajů za potraviny a naopak omezení návštěv nepotravinářských obchodů. Nepříznivě se projevil i meziročně nižší počet pracovních dnů, který souvisel s Velikonocemi jen částečně. Svůj vliv uplatnilo i počasí. Nedostatek sněhu na tuzemských horách zřejmě poslal rekordní počet Čechů lyžovat do zahraničí, čímž utráceli méně doma. Žádný z uvedených faktorů ale nepřetrvá delší dobu. Příjmová situace domácností se nadále zlepšuje a je jen otázkou krátké doby, než si lidé opět najdou cestu do obchodů. Přírůstek maloobchodních tržeb za celý první kvartál o 5.9% je konsistentní s meziročním růstem soukromé spotřeby jako složky HDP o víc než 4%.
Jiná je ale zřejmě situace v segmentu aut, kde propad tržeb z velké části souvisí s nasycením poptávky podniků a přesunu jejich zájmu k jiným investicím než do dopravních prostředků. S oživením v tomto segmentu nepočítáme ani v dalším kvartálu.