Zbyněk Stanjura: Tým Babiš-Ťok nefunguje. Fakta je z nečinnosti usvědčují

KOMENTÁŘ

Zažíváme největší ekonomický růst za poslední dekádu a přitom na stavbu silnic a dálnic jde v poměru k výdajům státního rozpočtu nejméně peněz za posledních 7 let.

4. října 2017 - 07:00
Vláda předstírá, že investuje do dopravní infrastruktury, ale fakta mluví jinak. Mezi roky 2013 a 2017 vzrostly investice do výstavby dopravní infrastruktury z 23,7 mld. Kč na 23,9 mld. Kč, tedy o pouhých 200 mil. Kč, přitom celkové výdaje státního rozpočtu ve stejném období vzrostly o téměř 200 mld. Kč.

Zatímco v minulém volebním období, které bylo poznamenáno ekonomickou krizí, bylo zprovozněno téměř 80 km dálnic a rychlostních silnic, v tomto období to bude necelá polovina.

Tým Babiš-Ťok nefunguje. Je neuvěřitelná drzost hnutí ANO, že toto téma otevírá a z nečinnosti obviňuje všechny kolem a všechny v minulosti.


Zrychlení staveb by pomohl zákon o liniových stavbách. Stejně jako v Německu by zákon stanovil prioritní dopravní stavby, jejichž příprava a schvalování by spadalo pod jeden úřad. Zároveň je potřeba navýšit investice do dopravní infrastruktury, aby se to, co se neplánuje, mohlo i postavit.

ODS si uvědomuje důležitost investic do dopravní infrastruktury, protože jsou investicí do naší budoucnosti. Tato vláda je schopna budoucnost pouze projídat a mlžit o tom, jak maká, a přitom nemá žádné skutečné výsledky.

Zbyněk Stanjura


Anketa

Souhlasíte s tím, že Fialova vláda zrušila tradiční mezivládní konzultace se Slovenskem?

Ano 16%
transparent.gif transparent.gif
Ne 73%
transparent.gif transparent.gif
Nevím 11%
transparent.gif transparent.gif