Svátek má: Mikuláš

Politika

Velikost textu:

Proč vadí Vodičkova nadčasová řeč na Terezínské tryzně v roce 2016?

Proč vadí Vodičkova nadčasová řeč na Terezínské tryzně v roce 2016?

Památník Terezín oznámil v regionálním deníku, že již nebude spolupracovat s Českým svazem bojovníků za svobodu (ČSBS) na pořádání každoroční Terezínské tryzny. Spekuluje se, že důvodem je Vodičkův  projev z roku 2016. Co vlastně Jaroslav Vodička tehdy řekl, než jej sborově odsoudíme?

Jaroslav Vodička na vzpomínkové akci k 17.listopadu v roce 2015
17. února 2019 - 09:45

Podle Litoměřického deníku pozvání na tuto akci se nedočká ani Tomio Okamura a další členové SPD. Důvodem ukončení spolupráce s ČSBS je  podle regionálního média   zřejmě Vodičkův projev na Terezínské tryzně v roce 2016, který vzbudil velké kontroverze. Šéf ČSBS zde vedle útoku na uprchlíky zaútočil i na média.

Než odsoudíte Vodičkův projev na Terezínské tryzně v roce 2016, přečtěte si jej ...



  Nejhorší v životě je lhostejnost. Nicnedělání. Nejdůležitější je o něco se snažit, zapojit se, spolupracovat, být součástí společnosti, národa, světa. Myslím, že touto myšlenkou se řídili i čeští vlastenci, kteří prošli branami Malé pevnosti Terezín, z nichž mnozí skončili život na zdejším popravišti, či byli umučeni. Podobně jako Židy do terezínského ghetta je sem nahnali pochopové, služebníci, fanatici nacistického Německa. 


   Máme za to, co se v těchto místech odehrálo, po celé další generace Němce nenávidět? Ne – nenávist není řešení. Střední Evropa sama byla po etnické stránce vždy mimořádně složitým prostorem, v němž problémy soužití a konflikty národů i národnostních menšin trvaly více jak tisíciletí. Každá hrůza z dějin Evropy, tedy i 2. světová válka, nutila její obyvatele hledat novou, byť třeba i vratkou formu soužití, porozumění, tolerance. 


   Nu, dovolte mi nyní citovat slova prezidenta naší vlasti Miloše Zemana: „Ponechejme minulost historikům, protože ji nemůžeme ovlivnit. Politici se mají zabývat budoucností.“  Jaká tedy bude budoucnost nás a našeho žití v srdci Evropy. S obavami se ptáme, vedeni mnohdy zkreslujícími informacemi především médií veřejné služby. Co miliony především ekonomických migrantů, kteří prchají za pohodlnějším životem, ne s touhou bránit svoji vlast, prchají, aby vytěžili náš leta a prací generací před námi budovaný evropský sociální a ekonomický systém, ne proto, že doma žijí v nesvobodě. A pokud tak třeba žijí, nechtějí za změny k prospěchu svého lidu bojovat! Mladí zdraví muži, s novými mobily v rukou, v kožených bundách za tisíce, se srdceryvnými fotkami topících se bárek na moři, vyrobených mnohdy i samotnými zločinnými převaděči.

  Ohlížíme-li se nyní za minulostí, a děsivou, 2. světové války, musíme se, samozřejmě, spolu s vrcholnými politiky naší země, ale i vratké Evropské unie, vážně zamyslet nad tím, jak bránit tisícileté hodnoty naší kultury před invazí kultury jiné, s cíly, které si můžeme domýšlet, se zájmy, jenž můžeme vytušit. 


  Znepokojená Evropa potřebuje klid a mír. Vždyť i pro onen náš současný „klid a  mír“ umíraly tisíce – milióny lidí! My, kteří žijeme v srdci Evropy, máme -  poučeni minulostí – povinnost nikdy nepřipustit, aby byla zničena, třeba i  řízenou invazí, která ji má v těch či oněch zájmech od základů změnit!


   Obracím se tedy, jménem Českého svazu bojovníků za svobodu, na naše i  evropské politiky, na tomto posvátném místě terezínského ghetta, prosáklé krví  a utrpením hrdinů, aby se semkly a zajistili obranu, politickou a třeba i  vojenskou, bezpečí, práci i klid nás všech, našich dětí a vnuků! Aby jednou se  vás tyto generace, ale možná ještě i my, neptali po vaší odpovědnosti a vině!"

V Terezíně 15. května 2016



Dva dni po projevu předsednictvo ČSBS na svém jednání třetí květnové úterý projednalo znění projevu svého předsedy a jeho kritiku sdělovanou některými lidmi prostřednictvím  medií a rozhodlo, že souhlasí s jeho zněním .

Prvnizpravy.cz rovněž napsaly ...