Svátek má: Marek

Zprávy

Velikost textu:

Američtí novináři nenašli v Dúmě důkazy o chemickém útoku!

Američtí novináři nenašli v Dúmě důkazy o chemickém útoku!

Novináři amerického televizního kanálu One America News Network navštívili syrské město Dúma a nenalezli žádné známky použití chemických zbraní.

Korespondent One America News Network v Dúmě
17.duben 2018 - 10:15

Nedávno o tom, že 7. dubna byly v Dúmě použity chemické zbraně byla informovala  řada veřejných organizací, včetně „Bílých přileb“, které obvinily z útoku syrskou armádu. Tato obvinění se stala základem pro odůvodnění Spojených států, Velké Británie a Francie, aby raketami zaútočily na sýrské cíle, kde se, jak se tvrdilo, vyráběly chemické zbraně. Ruské ministerstvo obrany uvedlo, že v Dúmě nenašli žádné stopy takového útoku a označilo videozáznamy za zinscenované.

Průzkum u obyvatel

Televizní novinář Pearson Sharpe řekl v živém vysílání, že společně se zástupci syrských úřadů navštívil scénu údajného chemického útoku a hovořil s místními obyvateli, ale žádný z nich incident nepotvrdil.

„Mluvil jsem s deseti obyvateli čtvrti, která se nachází v okrese, kde byl podle všech útok proveden. Nikdo z lidí, se kterými jsem mluvil neřekl, že viděl nebo slyšel něco o chemickém útoku. Říkali, že v ten den v této oblasti bylo všechno normální a nic neobvyklého si nevšimli," uvedl korespondent.

Podle jeho slov rovněž oslovil dalších 40-50 lidí po městě a žádný z nich neslyšel nic o chemickém útoku.

„Když jsem se jich zeptal, co to bylo za útok, tak říkali, že to bylo prohlášení militantů, kteří v té době obsadili město ... Když jsem se zeptal proč, bylo mi řečeno, že je to proto, že ozbrojenci byli zoufalí a potřebovali trik, aby se skryli před syrskou armádou, která na ně tlačila," řekl Sharpe.

Důkaz lékaře

Korespondent sdělil, že se mu podařilo navštívit samotné náměstí, kde údajně došlo k chemickému útoku, ale kde nenašel žádný důkaz, který by incident podpořil. Poté navštívil nemocnici, která byla pod kontrolou militantů, a vešel do místnosti, která se objevila ve videoklipu, a kam údajně sváželi oběti chemického útoku.

WSJ: Trump chtěl zaútočit na ruskou vzdušnou obranu při úderu na Sýrii!

„Mluvil jsem s jedním z lékařů ... Toho dne, během útoku, byl ve službě. Zeptal jsem se ho, co viděl. Řekl, že to byl obyčejný den, ale byl velmi prašny, mnozí přicházejí s kašlem, podrážděním (dýchacích cest), ale žádná jiná zranění neměli ... náhle vpadla do místnosti skupina neznámých s křikem, že došlo k chemickému napadení. Přivezli lidi, kteří byli, jak tvrdili, zraněni a začali je polévat vodou z hadice ... Lékaři začali pomáhat lidem, a tito neznámí lidé, kteří přinesli oběti, začali vše natáčet na video,“ pokračoval korespondent.

S odkazem na očité svědky novinář řekl, že poté, co neznámí lidé natočili videokazety, „se shromáždili a odešli, a tím to skončilo".

„Doktor řekl, že když byli lidé (v nemocnici), neviděl žádné známky chemického útoku ... Lidé, kteří přišli, vypadali naprosto zdravě," dodal reportér.

„Umírněná opozice"

Korespondent televizního kanálu rovněž sdělil, že se zajímal o názory místních obyvatel ohledně  „umírněné opozice", která řídila město. „Říkali, že neexistuje žádná umírněná opozice a lidé, kteří za nich žili, téměř vyhladověli až k smrti ... Radikálové jim nedali potraviny, léky, všechno brali sebe, a pokud si někdo stěžoval, uvedli, že byl zabit i se svojí rodinou," řekl Sharpe s tím, že místní obyvatelé jsou vděčni Asadovi za osvobození města.

Korespondent rovněž uvedl, že navštívil bývalé "velitelství militantů" skupiny „Džajš al-Islam", která předtím kontrolovala Dúmu. Sharpe řekl, že tam viděl tunely a dílny pro výrobu zbraní, a „celé místnosti naplněné minomety".

Sharpe poznamenal, že během své cesty do Dumy si sám vybíral lidi, s nimiž mluvil a kterých se ptal. „To není propaganda, jen fakta, která jsme na místě našli, a co jsme viděli vlastním pohledem," zdůraznil korespondent.

Kanál kabelové televize One America News Network byl založen v roce 2013 s hlavní kanceláří v San Diegu v Kalifornii. Podle informací na internetových stránkách kanál patří soukromé společnosti Herring Networks, Inc., která se označuje nezávislou mediální organizaci. Kanál je zaměřen na konzervativní a středopravé publikum. Během volební kampaně v roce 2016 podpořil Donalda Trumpa.

(kou, prvnizpravy.cz, oann.com, foto: repro oann.com)