Svátek má: Hedvika

Zprávy

Velikost textu:

Jezdili jsme a budeme jezdit do Ruska, reagovali lidé na Ukrajině!

Jezdili jsme a budeme jezdit do Ruska, reagovali lidé na Ukrajině!

Ukrajinci si nemyslí, že možné ukončení železniční komunikace s Ruskem ovlivní tok cestujících mezi zeměmi.

Ilustrační foto
9. srpna 2018 - 11:05

Jak vyjasnili novináři z ukrajinských „Vesti“, obyvatelé Ukrajiny a Rusové z příhraničních oblastí budou využívat autobusy a mikrobusy, kromě toho, že tato situace může nahrát Bělorusku, které se po zrušení přímé letecké dopravy stalo skutečným leteckým mostem mezi Kyjevem a Moskvou.

Ministr infrastruktury Ukrajiny Vladimir Omeljan uvedl, že jeho resort zvažuje možnost uzavření železniční komunikace s Moskvou. Nejde jen o vlaky směřující do ruského hlavního města, ale o celé železniční spojení s Ruskem. „Vesti" se rozhodly zjistit, co bude s Ukrajinci, kteří stále potřebují jezdit do Ruska ať už pracovně nebo k příbuzným.

Jak ukrajinští novináři napsali, Charkov je blízko hranice s Ruskem a ruský Belgorod byl a zůstává úzce spojen s prvním hlavním městem Ukrajiny. Už v sovětských dobách spojovaly dvě regionální centra vlaky a autobusy. Mnoho lidí z Belgorodu studovalo a pracovalo v Charkově, mnozí jezdili do Charkova na nákupy a na fotbal. Vlak a dokonce i luxusní vlak spojoval obě města ještě nedávno. Nyní se z Charkova se můžete vlakem dostat až na hranici Kozače Lopani - a pak  přestoupit. Proto většina obyvatel Charkova a Belgoroda cestují jeden k druhému minibusy, autobusy a stopem.
 
„Vždycky jezdím k svému synovi do v Charkova na víkend - navštívit vnoučata, většinou autobusy a minibusy. Protože Ukrajina zrušila vlak, bylo najednou více autobusových linek. Je to rychlejší, pohodlnější, ale o něco dražší. Pokud chcete jet pohodlně, můžete si vzít taxi. Stojí to asi 700 rublů. Mimochodem, můžete cestovat skoro kdykoli. Nevšímám si, jestli Ukrajina zruší vlaky do Ruska,“ řekla novinářům Tamara, rodačka z Belgorodu.
 
V taxislužbě v Charkově, která přepravuje cestující na trase Charkov - Belgorod, si stěžovali na nedostatek zákazníků. Deníku „Vesti" řekli, že většina lidí jezdí do Moskvy a Petrohradu, a obyvatelé pohraničních oblastí preferují levný autobus nebo autostop.
 
Rovněž jim bylo sděleno, že od každého cestujícího se změna hraničního stanoviště vybírá nelegálně 50 hřiven. A tato situace není jen mezi Charkovem a Belgorodem. Cestující často píší v sociálních sítích o úplatcích na ukrajinské straně - za 50 hřiven ukrajinští celní úředníci nenutí cestující předložit zavazadla k inspekci. S nárůstem osobní dopravy přes silniční kontrolní body se zvýší nelegální příjmy na hranicích, konstatoval list.

 
V jedné ze společností, která přepravuje cestující z Kyjeva do Moskvy a Petrohradu, novinářům oznámili, že jsou připraveni na pravděpodobný příliv cestujících.
 
„Samozřejmě, že ihned začneme rozšiřovat flotilu vozů nákupem a pronájmy autobusů z Evropy. Možná, že zpočátku bude kulhat servis, ale naši zákazníci rádi ušetří, a nebudou se rozptylovat všemi pozlátky v podobě minerální vody nebo letuškami v uniformách. Cesta není blízká - a lidé jsou připraveni na to, že na silnici by se měli snažit co nejvíce si odpočinout, i když je to v autobusu těžké. Ale pokud vlaky přestanou jezdit do Moskvy, my se stím vypořádáme," řekl deníku zástupce dopravce.
 
Dnes se můžete dostat do Ruska na 13 vlacích, na dvou moldavských a jednom moskevské vlaku. Z Charkova do ruské metropole jezdí tři vlaky a jeden do Petrohradu. Z Kyjeva můžete každý den jst do Moskvy a Petrohradu. Také se můžete dostat do Moskvy z Lvova, Chmelnického, Odesy a Krivoje Rogu bez přestupu.

 
Pokud bude železniční komunikace mezi Ukrajinou a Ruskem zastavena, pak každý, kdo cestuje za komfortních podmínek ve vlaku, se bude muset přestěhovat do nepohodlných autobusových sedadel. Ale existuje další možnost. Po ukončení přímých letů mezi Ukrajinou a Ruskem byl v Bělorusku organizován skutečný letecký most. Ukrajinci a Rusové létají navzájem přes Minsk. Bělorusi vydělávají na této osobní dopravě slušnou částku peněz, která byla dříve příjmem ukrajinskýxh leteckých společností a letišť, uvedl hořce deník. Podle novinářů v případě zrušení vlaků organizuje Minsk osobní dopravu s přestupem v Bělorusku.

Článek jasně naznačuje nesmyslnost rusofobních operací pomajdanovské elity. Nicméně kromě přerušení železniční dopravy (letecká byla již zrušena před třemi lety), už v Kyjevě zní nápady, že by se měla přerušit i autobusová doprava mezi Ukrajinou a Ruskem. Pro představu - je to jakoby si vláda v Praze (nebo v Bratislavě) usmyslela přerušit dopravní spojení mezi Českou a Slovenskou republikou.

(kou, prvnizpravy.cz, vesti-ukr.com, foto: arch.)