Svátek má: Zdeněk

Zprávy

Velikost textu:

Kronen Zeitung: Rakouský novinář se na Ukrajině bojí o život!

Kronen Zeitung: Rakouský novinář se na Ukrajině bojí o život!

Korespondent rakouského televizního kanálu ORF Christian Verschutz se podle Kronen Zeitung obává o svůj život na Ukrajině.

Neonacisti Azova
30. prosince 2018 - 04:20

Faktem je, že novinář byl zařazen do seznamu „agentů Kremlu" a nyní mohou fyzicky zaútočit nejen na něj, ale i na jeho zaměstnance, vysvětlila publikace.

„Mlčení jehňítek musí zastavit!" - před dvěma měsíci Vershutts s těmito slovy dokončil zprávu o těžké situaci, ve které se opoziční média ocitla v ukrajinském státě, napsal autor článku Gabor Agardi.

„Po „zintenzivnění pronásledování" a nečinnosti západních vlád, které sledují, které nazval jehňaty, se Verschutz začal obávat so svůj život. Faktem je, že na svých webových stránkách ukrajinské analytické centrum nazval 57letého obyvatele federálního státu Štýrsko „agentem Kremlu"," vysvětlil novinář rakouských novin.

Evropa je šokována tím, co se děje na Ukrajině!


Kvůli ohrožení svého života, pokračuje Agardi, napsal Christian Verschutz dopis rakouské vládě a vedení televizního kanálu ORF, v němž na ně naléhá, aby ovlivnily vládu Ukrajiny.

„Na Ukrajině militarizované, ultranacionalistické skupiny ohrožují novináře, kteří kriticky popisují politiku vedení Ukrajiny a kteří se snaží zůstat objektivní. Dva novináři už byli zabiti a určitě nebudou poslední,“ napsal Verschuts ve své výzvě.

V dopise korespondent ORF také ujistil, že si to mohou fyzicky vyřídit neejen s ním, ale i jeho personálem na Ukrajině.


Podle mínění autorů studie, v jejímž rámci byl sestaven seznam „agentů“, od roku 2014 je Verchutzovo pokrytí situace na Krymu příliš jednostranné a prorusské. Jako příklad uvádějí tři scény natočené pro ORF. V jednom z nich 57letý novinář hovoří o „úspěchu Ruské federace při výstavbě letiště v Sevastopolu a Krymského mostu". V jiném případě se hiovoří o tom, že „krymští Tataři na poloostrově začali žít lépe". A nakonec je obviněn z umístění na své facebookové stránce k posouzení údějně „vyfabrikovaný" materiál ruského zpravodajského webu RT,“ dodal Kronen Zeitung.

(kou, prvnizpravy.cz, krone.at, foto: arch.)