Svátek má: Leoš

Zprávy

Velikost textu:

Německo: Hromadné propouštění a současné hromadné přistěhovalectví

Německo: Hromadné propouštění a současné hromadné přistěhovalectví

Přiznejme si to: Jde to z kopce s ekonomikou v Německu. To nelze přehlédnout, píše se v článku na stránkách Journalistenwatch.

Nezaměstnaní
13. května 2019 - 06:20

Masové snižování počtu kvalifikovaných pracovních míst v německých podnicích, společnostech a bankách. Restrukturalizace je velké slovo, které by mělo německé zaměstnance uklidnit.

Německo již dlouho není motorem růstu v Evropě, i když sdělovací prostředky každý den říkají něco jiného. Ze všech zemí EU má Merkelové Německo druhou nejnižší míru růstu, pouze Itálie má nižší růst. 0,5%, - to je současná prognóza růstu pro Německo. Polsko má růst 4,2 procenta. Slovensko a Irsko očekávají nejméně 3,8%.

Z pohledu ostatních členských států EU a Evropské komise se bývalý ekonomický zázrak pomalu klasifikuje jako problémový případ. Mezinárodní měnový fond je také znepokojen hospodářským vývojem v Německu, protože Německo je dokonce zemí s druhým nejnižším tempem růstu ze všech průmyslových zemí. Celkově EU, která má v současné době růst 1,2%, není ve srovnání s USA nebo rozvíjející se Čínou konkurenceschopná. Jako důvod těchto problémů Evropská komise cituje obecný špatný stav globální ekonomiky, mezinárodní napětí a rostoucí obchodní konflikty. Na vině je částečně i EU, protože emisní normy vážně poškodily automobilový průmysl.

Pokud se někdo zeptá průměrného německého občana na důvody postupného úpadku Německa, bude mluvit  o milionové hromadné migraci neškolených a nekultivovaných, což značně zatěžuje německou pokladnu, aniž by to přinášelo sebemenší prospěch. Samozřejmě, že tato příčina je ukrývána nebo popírána ze strany vlády a médií.

Snížení počtu pracovních míst u německé ocelářské společnosti Thyssen-Krupp je výsledkem neúspěšného spojení s indickou společností Tata. Zrušeno bude celkem 6000 pracovních míst, z toho 4000 v Německu. Ze spojení obouspolečností se očekávaly úspory až do výše 500 milionů euro ročně. Se 48.000 zaměstnanci a přibližně 17 miliardami euro obratu by se společný podnik stal silnou dvojkou na evropském trhu s ocelí za světovým lídrem Arcelor-Mittal. Nyní se Thyssen-Krupp musí vyrovnat s blížícími se problémy a nejistým výsledkem.



Snížení počtu pracovních míst zasáhlo automobilový průmysl zvláště tvrdě. Na pobočkách Emden a Hannover plánuje skupina Volkswagen snížit přibližně 7 000 z 22 000 pracovních míst. Téměř třetina pracovních sil se chystá odejít do důchodu. Ford chce také omezit tisíce pracovních míst v Německu. S restrukturalizací chce Ford opět dosáhnout zisku. Siemens v Německu ruší 3 000 pracovních míst. Bayer restrukturalizuje po katastrofické akvizici se společností Monsanto. 14% pracovních míst v Německu bude sníženo. Některé významné banky, jako jsou Deutsche Bank a Commerzbank, také omezují pracovní místa. Ani státní dopravce Deutsche Bahn Cargo není ušetřen. Seznam by mohl pokračovat donekonečna: výrobci robotů Kuka, Galerie Kaufhof, Karstadt, Siemens, Airbus Bremen, Nord LB a RWE (kvůli kompromisu v oblasti uhlí) musí propustit mnoho zaměstnanců. Je třeba poznamenal, že toto vše se týká dobře vyškolených odborníků, kteří budou nyní čelit nejisté budoucnosti, což bude znamenat především zvýšenou nezaměstnanost a později Hartz IV.


A co dělá hodná paní kancléřka Merkelová? Nic. Nasadí si svou obvyklou kamennou tvář  a mlčí. Namísto toho, aby se snažila udržet zkušené pracovní síly, propaguje příběh o nutnosti cizích  „profesionálů“ - jako například z Afriky nebo arabských zemí.

Znovu a znovu, oni a jejich loutky tvrdí, že tyto "kvalifikovaní pracovníci" německé ekonomice chybí. To je pravda - právě jsme je propustili! Většina nově příchozích nemá vzdělání, neumí ani číst a psát. Jejich cílem v životě je dostat se do Německa, „spadnout“  do sociální houpací sítě a starat se o ženy a děti. Je třeba mít na paměti, že německá sociální pomoc je mnohonásobně vyšší než měsíční mzda v jejich domovské zemi, za kterou musí tvrdě pracovat. A kdo může vytvářet podporu pro tyto údajné "kvalifikované pracovníky"? Ano, ti Němci, kteří mají ještě práci. Každopádně nikdo nevěří měsíčnímu poklesu nezaměstnanosti.

VW uvedl jako důvod pro masivní propouštění přechod na výrobu elektrických vozidel. To však vyžaduje dobře vyškolené inženýry. Je nepochybné, že obyvatelé kruhové vesnice ve střední Africe nemají vůbec žádnou představu o elektromobilitě. Jsou to však právě lidé z této kultury, kteří téměř čtyři roky útočí na německé hranice a kteří jsou představováni jako ti kvalifikovaní. Před vstupem do země nepotřebují předložit doklad o kvalifikaci a již nebudou muset absolvovat "soutěž" vůči místním pracovníkům.

Pokud cestujete do Německa, můžete se sami přesvědčit, jak rychle Německo jede z kopce. Jsou vidět rozpadající se školy a silnice, rozbité mosty a neschopnost stavět vlaková nádraží nebo letiště. Chybí tisíce policistů a učitelů a i bezpečnost již nelze zaručit. Berlín již nemůže zaplatit náklady na bydlení  85.000 příjemcům Hartz IV. Kdy následují Frankfurt, Mnichov nebo Hamburk? Mnohé důchody jsou sotva na přežití, ale nezvyšují se, protože už nejsou peníze, už nejsou pro ty, kteří platili daně státu po celý život.

Poté, co ministr hospodářství Altmaier představil své plány „Národní průmyslová strategie 2030“, kritika ekonomických expertů, manažerů, konzultantů a odborářů neovlivnila ekonomickou politiku Merkelové. Německu hrozí, že ztratí kontakt se světem, zejména v oblasti umělé inteligence, výpočetní technice a digitalizace.

Hromadné propouštění ve velkých podnicích a současné hromadné přistěhovalectví znevýhodněných vrstev do sociálních systémů - to nemůže fungovat.

(rp,prvnizpravy.cz,jouwatch,foto:arch.)