Svátek má: Cecílie

Zprávy

Velikost textu:

Twitter utajil před senátory, že sám nabídl ruské RT spolupráci!

Twitter utajil před senátory, že sám nabídl ruské RT spolupráci!

Twitter neinformoval Výbor pro zpravodajské záležitosti amerického senátu, že sám nabídl RT spolupráci, uvedl The Hill s odvoláním na zástupce komise senátora Marka Warnera.

Nabídka Twitteru ruské RT na dobu voleb v USA
28.říjen 2017 - 04:20

Americká mikroblogová služba zablokovala ve čtvrtek reklamy z účtů televizního kanálu RT a zpravodajské agentury Sputnik. Jak bylo vysvětleno ve společnosti, toto rozhodnutí bylo učiněno na základě šetření „ruského zásahu" v prezidentských volbách v USA v roce 2016. Přičemž realita byla zcela jiná a k chování Twitteru lze použít jen dvě slova: pokrytectví a zbabělost.

Šéfredaktorka RT Margarita Simonjanová v souvislosti se zprávou Twitteru o „ruské intervenci“, která uváděla údaje o zakázkách inzerce televizního kanálu v sociální síti, připomněla generálnímu řediteli Twitteru, Jacku Dorseyovi, že jeho společnost sama nabídla RT reklamní partnerství. Simonjanová napsala na Twitteru, že doufá, že „Jack nezapomene oznámit Kongresu, jak Twitter nabídl RT.com, aby utrácela spoustu peněz na reklamní kampaň během voleb v USA“.


RT zveřejnila „exkluzivní nabídku", pomocí níž administrace Twitteru chtěla přesvědčit vedení kanálu o „utrácení milionů" na propagaci jeho obsahu během kampaně v USA v roce 2016.
Zástupci platformy nabídli kanálu příležitost „zaujmout svoji pozici" a slíbili „různé bonusy", ale RT odmítl „exkluzivní nabídku" kvůli příliš vysoké ceně, která výrazně překročila rozpočty přidělené na umístění v sociálních sítích.

„Warner uvedl, že Twitter neinformoval výbor na briefingu minulý měsíc, ani kdykoliv jindy, že společnost provedla prezentaci, aby přesvědčila RT inzerovat na své platformě,“ uvedly noviny The Hill.

Koncem září zástupci firmy Twitter vystoupili na uzavřeném slyšení v senátním výboru USA pro zpravodajské služby a mluvili o údajné „ruské intervenci“ v politice země a činnosti ruského televizního kanálu RT v segmentu americké globální sociální sítě.


Simonjanová, komentující rozhodnutí Twitteru zablokovat reklamu z kanálů, které vlastní RT a Sputnik, vyjádřila politování nad tímto krokem, a to i ve světle možné reakce Ruska na americká média. Jak řekla RIA Novosti tisková kancelář Sputniku, placená propagace na Twitteru nebyla nikdy využita. Jak RT, tak ruští politici s politováním konstatovali, že Twitter podlehl protiruské hysterii a snížil se k cenzuře.

Vyšetřování údajné ruské intervence v amerických volbách, stejně jako údajné vazby s ruským prezidentem Donaldem Trumpem popírají jak v Bílém domě, tak v Kremlu, provádí paralelně FBI a Kongres.

(kou, prvnizpravy.cz, thehill.com, foto: rt)