Právní past
Severoamerikánci se chytili do kšeftařské pasti. Pastí se stala forma jejich působení ve světě, včetně Ruska. Jedná se o franšízing / franšízu. Propagovaná značka a technologie práce je převedena za určitých obchodních podmínek na jinou společnost. Docela pohodlné schéma, když potřebujete rychle okupovat trhy. Ale je to i past.
V Rusku byl Burger King otevřen jako společný podnik, kde mateřská společnost Burger King vlastní pouze 15% ruského kšeftu. Zbytek patří dalším třem místním partnerům.
Severoamerikánci nemohou jednostranně změnit smlouvu nebo umožnit kterémukoli z partnerů jednoduše odejít nebo zrušit celou smlouvu, vysvětluje v dopisu David Scheer.
Nyní Burger King hledá jak prodat svůj podíl v ruských restauracích, protože nemá jiný způsob, jak se z dohody dostat. Osm set ruských „burgerských králů“ pokračuje v činnosti.
McDonald's a KFC, jejichž struktura řízení není o nic méně komplikovaná, mají také problémy. Majitelé franšízy jsou ruské společnosti, které neučinily žádná rozhodnutí o uzavření rychlých krmelců.
Místo plátku sekané v housce palačinky
Začátkem března ruské noviny přinesly výsledky žrádelní ankety na téma do čeho budou jedlíci kousat, pokud ruské McDonald's chcípnou na politiku?
„Knedlíky, palačinky, koláče," říká jeden z účastníků průzkumu. Podle průzkumu více než polovina respondentů dává přednost domácímu jídlu před rychlým občerstvením, a pokud chodí do restaurací, rozhodně to není hamburgerárna.
Každý třetí respondent hlasoval pro „kotletu s bramborovou kaší". Dalších 27 % respondentů uvedlo, že nejedí pouliční jídlo, takže uzavření McDonald's pro ně nic neznamená. Dále 11 % respondentů uvedlo, že dávají přednost palačinkám před hamburgery a snadno je nahradí sendviči s kotletkami. 10% respondentů hlasovalo pro kebab a khachapuri.
Dalších 5% dodalo, že hamburgery se prodávají nejen v McDonalds, protože nejde o originální jídlo – jde jenom o mleté maso a něco pečiva. Dále 3% rychlých předkrmů si vybralo pizzu a další 2% hlasovalo pro "jinou" možnost a uvedlo, že by rádi jedli chebureks, knedlíky, hotdogy a koblihy atp. Někteří si s tím vůbec nelámali hlavu. Studie zahrnovala 21,7 tisíce ruských duší.