Předchozí čtyři měsíce však udělaly do výsledků automobilového průmyslu takový zářez, že se celková výroba aut letos s největší pravděpodobností propadne pod loňskou úroveň. Ta přitom už byla nejnižší za posledních sedm let, a tak odvětví stojí před novým minimem. Lze počítat s tím, že letošní výroba osobních aut dosáhne zhruba 1,1 mil. vozů a za rekordním rokem 2018 (nebo třeba v porovnání s posledním předkovidovým rokem 2019) tak zaostane o více než 300 tisíc kusů.
I když listopadová čísla vyznívají příznivě, avizovaná delší vánoční odstávka u největšího výrobce, stejně jako dílčí zprávy v médiích, dávají tušit, že problémům se zásobováním čipy však ještě není konec. Občas se objeví zprávy, že se vše do normálu vrátí už ve druhé polovině roku 2022, avšak jestli se tak opravdu stane, není zatím jisté.
Nepříliš povzbudivé zprávy přicházejí i z německého automobilového průmyslu, který si stále hledá nové (historické) dno. Roční produkce osobních automobilů se tam přibližuje na dohled třímilionové hranici, ve srovnání s rokem 2018 je už o téměř 40 % nižší. I tam platí, že problémem není poptávka po nových vozech, ale schopnost výrobců auta vyrábět. A co se asi bude dít v situaci negativního nabídkového šoku s cenami, si každý dokáže představit sám.