Cíle publikace spočívají ve dvou rovinách. První se expertně věnuje hodnocení vizuálií a analyzuje jejich strukturu a kvalitu v učebnicích geografie, přičemž současně vybírá konkrétní vizuálie do další fáze výzkumu. Druhý cíl se zaměřuje na hodnocení jevů a jejich znázornění (např. schémata, modely) samotnými uživateli, kdy se Petr Trahorsch snaží identifikovat vliv kvality vizualizace na charakter dětských pojetí a případný vznik miskoncepcí.
Publikace má v důsledku nadoborového tematického zaměření potenciál oslovit hned několik zájmových skupin čtenářů. V prvé řadě se může jednat o oborové didaktiky působící ve výzkumu a v univerzitním vzdělávání. V druhé řadě může být přínosem pro učitele (nejen) zeměpisu, neboť výsledky výzkumu jsou interpretovány ve vztahu k pedagogické praxi na základních školách.
„Kniha může oslovit i autory a producenty školních didaktických prostředků, především učebnic, protože jasně dokumentuje vztah kvality vizualizace a efektivity učení u uživatelů těchto didaktických pomůcek,“ uzavírá Petr Trahorsch.
Ústeckénovinky.cz informovala Mgr. Jana Kasaničová, tisková mluvčí, ujep.