Trolejbusy
Další modernizace se dočká i vozový park trolejbusů. Po dobré zkušenosti s projektem „Mario“ DPMB nakoupí komponenty na dalších 10 trolejbusů typu SOR TNS 12. Kompletaci opět zajistí pracovníci vozovny a dílen v Komíně. Protože trolejbus typu TNS 12 není pro provoz v ČR (a ani nikde jinde) homologován, čeká první vůz několik zkoušek a revizí všech systémů. Následně vyjede do zkušebního provozu bez cestujících, ve kterém musí odjezdit 10 tisíc km. „V optimistickém výhledu by mohl svézt první cestující na přelomu zimy a jara. Druhý vůz tyto jízdy absolvovat nemusí, bude tedy čekat na „zelenou“ pro první vůz a do provozu s cestujícími by se tak vydaly společně,“ dodal Havránek. Cena za 10 skládaček je 80 miliónů korun.
Vzhledem k nutným úsporám Dopravní podnik města Brna omezil plánované stavební investice. Přesto do oprav tratí, kabelových tras a dalších objektů investuje až 577 miliónů korun. Na některé projekty má přislíbenou dotaci od města Brna.
Modernizace tramvajové trati Vídeňská, v úseku Bohunická – Moravanské Lány
Celková modernizace tohoto úseku bude spočívat především v kompletní rekonstrukci kolejového roštu a sanace podloží včetně odvodnění. Díky použití moderních odhlučňovacích prvků dojde ke snížení hlučnosti z tramvajové dopravy. Součástí stavebních úprav je i úplná změna systému trolejového vedení a rekonstrukce napájecích kabelů. „Díky modernizaci tratě budou tramvaje v tomto úseku jezdit rychlostí 60 km/hod., čímž dojde ke zkrácení dojezdových časů,“ vysvětlil dopravní ředitel DPMB Jan Seitl.
Termín: červen–září 2023, výluka MHD červenec–srpen 2023
Cena: 130 miliónů Kč
Tato stavba se uskuteční pouze pokud na ni DPMB najde vhodnou investiční dotaci.
Stavba vratné smyčky v Pisárkách
V roce 2023 DPMB zahájí stavbu dlouho připravované vratné tramvajové smyčky v oblasti zastávky Lipová. Vybudování smyčky umožní zrušit zbytečné manipulační jízdy tramvají, které se na cestě do pisárecké vozovny ze směru od Bystrce musí jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. „Realizací toho projektu tak dojde k časovým i finančním úsporám, které jsme vyčíslili až na 6 miliónů korun ročně,“ dodal Seitl. Součástí stavby je i kompletní vybudování nového kolejového rozvětvení ve vozovně Pisárky a úprava zpevněných ploch pro odstavování tramvají.
Termín: předpokládané zahájení výstavby v lednu 2023 a dokončení v létě 2024
Cena: v roce 2023 by mělo být proinvestováno přibližně 320 miliónů Kč
Přístřešky a bezbariérové zastávky
Ani v příštím roce nezapomene dopravní podnik na zvyšování komfortu pro cestující. V plánu má přestavbu dvou zastávek a doplnění 12 přístřešků. Přestavby na bezbariérové se dočkají zastávky Antonínská v obou směrech a zastávka Pionýrská ve směru z centra. Přístřešky dopravce doplní nejen na těchto zastávkách, ale také například Rakovecká-smyčka nebo Výstaviště, hlavní vstup – směr z centra. Do nových bezbariérových zastávek a přístřešků dopravní podnik v roce 2023 investuje cca 13 miliónů Kč.
Jihomoravskénovinky.cz informovala Mgr. Hana Tomaštíková, tisková mluvčí DPMB, a.s..