Svátek má: Alice

Zprávy

Velikost textu:

Facebook pro ovlivnění povolebního zpravodajství v USA mění algoritmus

Facebook pro ovlivnění povolebního zpravodajství v USA mění algoritmus

Podle The New York Times, bezprostředně po amerických prezidentských volbách, sociální síť Facebook změnila svůj algoritmus tak, aby uživatelé viděli méně „nepřesných zpráv“ a více těch „správných zpráv“.

Lauren Simonettiová z Fox News
27. listopadu 2020 - 06:20

Po této inovaci začali Američané trávit méně času na Facebooku, poznamenává Fox News.

V rozhovoru s Lauren Simonettiovou pro Fox News v pořadu Fox Bussines se k tomu problému vyjádřili senátorka Marsha Blackburnová a senátor Josh Hawley.

„The New York Times uvádí, že bezprostředně po volbách Facebook změnil svůj algoritmus, aby snížil váhu „nepřesných zpráv“ a upozornil více na „správné zprávy“. Co je „nepřesné“ a co „správné“? A kdo to určuje? Poslechněte si, co říká senátorka Marsha Blackburnová,“ uvedla Lauren Simonettiová.
 

„Američané chtějí tuto moc sami, chtějí si rozhodovat sami, nechtějí, aby IT giganti filtrovali to, co mohou vidět, slyšet nebo číst, a nechtějí, aby IT giganti ovlivňovali to, co si myslí a jak hlasují ...,“ odpověděla senátorka Marsha Blackburnová.


Senátor Josh Hawley, kritik Silicon Valley, na twitteru napsal: „Facebook potlačuje konzervativní média, aby snížil počet jejich čtenářů. IT giganti chtějí mít pod kontrolou všechny zprávy v Americe - a brzy se tak stane, pokud je nezastavíme. “


„Dostali jsme odpověď od Facebooku,“ říká Lauren Simonettiová a cituje: „Prohlášení v tomto článku pocházejí ze zdrojů, které nejsou oprávněny rozhodovat o našich produktech a které propagují své vlastní omezené chápání našeho pracovního toku.“



The New York Times uvádí, že Facebook vytvořil bodovací systém pro „zpravodajský ekosystém“, aby posoudil kvalitu žurnalistiky, a také dočasně snížil počet „angažovaných“ stránek, jako je Breitbart, a propagoval další stránky, jako je The New York Times. a CNN.

„Tato úprava znamenala, že lidé na Facebooku trávili méně času. A to podtrhuje pokračující boj mezi tím, co je populární a ziskové, a tím, co je idealistické a ideologizované,“ dodává Lauren Simonettiová.

(rp,prvnizpravy.cz,fox,foto:arch.)