Svátek má: Oleg

Zprávy

Velikost textu:

Guardian: Tvrzení o údajném skrývání viru v Číně pocházely z USA!

Guardian: Tvrzení o údajném skrývání viru v Číně pocházely z USA!

Jsme na začátku skandálu a blamáže, podobné té, kdy představitelé Spojených států lhali celému světu o zbraních hromadného ničení v Husajnově Iráku, aby odůvodnili krvavou invazi do této země?

Ilustrační foto
6. května 2020 - 04:32

Podle zdroje z rozvědky byla informace vypuštěna Spojenými státy jako kontrapropaganda se snahou vyvíjet tlak na Čínu. Neexistují žádné současné důkazy, které by naznačovaly, že koronavirus unikl z čínské výzkumné laboratoře, uvedl britský deník.

Informace o čínském utajování údajů o koronaviru, které byly dříve publikovány v australských novinách, byly s největší pravděpodobností poskytnuty Spojenými státy, pravděpodobně k vyvíjení tlaku na Peking, píše britský deník Guardian a cituje zdroj v australské rozvědce.

Australský Daily Telegraph, který citoval 15stránkovou zprávu zpravodajské aliance Five Eye (USA, Austrálie, Nový Zéland, Kanada a Británie), dříve uvedl, že Čína údajně úmyslně skryla nebo zničila důkaz o propuknutí koronaviru. Dokument tvrdí, že Čína zničila důkazy o koronaviru v laboratořích a odmítla poskytnout biomateriály vědcům vyvíjejícím vakcínu. Čínské orgány opakovaně uvedly, že od samého začátku si zachovávají otevřené a odpovědné stanovisko k zveřejňování epidemických údajů.


Podle Guardianu, australská rozvědka věří, že informace Daily Telegraph „původně pocházely ze Spojených států“.

„Můj instinkt mi říká, že to byl způsob, jak vybudovat kontrapropagandu a vyvíjet tlak na Čínu,“ citovali noviny zástupce australské zpravodajské služby. 

Noviny také píšou, že 15stránková zpráva citovaná Daily Telegraph nebyla založena na údajích Five Eyes a v současnosti neexistuje žádný důkaz o tom, že koronavirus pochází z laboratoře ve Wu-chanu. Britské vedení se také domnívá, že zpráva nebyla založena na důvěrných informacích poskytnutých britskými zpravodajskými službami, píše Guardian s citací zdroje.

List připomíná, že minulý týden New York Times informoval, že úředníci Bílého domu vedeni náměstkem poradce pro národní bezpečnost Matthewem Pottingerem, bývalým čínským reportérem ve Wall Street Journal, naléhali na americké agentury, aby shromažďovaly informace, které by mohly podpořit jakoukoli teorii o čínské laboratoři.

(kou, prvnizpravy.cz, theguardian.com, foto: arch.)