Svátek má: Zdislava

Zprávy

Velikost textu:

Sina (Čína) o SU-57: Amerika z ruské stíhačky pukne závistí!

Sina (Čína) o SU-57: Amerika z ruské stíhačky pukne závistí!

V oblasti výroby zbraní a vojenského vybavení je Rusko před jakoukoli zemí kromě Spojených států, uvedla Sina.

Ruská stíhačka Su-57
24. listopadu 2019 - 04:20

Nedávno zkonstrované letadlo Su-57 páté generace bude brzy v sériové výrobě a bude zařazeno do výzbroje. Má jít o hlavní ruský stíhací letoun, jehož maximální vzletová hmotnost přesahuje deset tisíc kilogramů a nadzvuková cestovní rychlost může dosáhnout 1450 kilometrů za hodinu, informoval materiál čínské publikace Sina. Nešetří chválou, přičemž zřejmé, že o stíhačku má zájem právě Říše středu.

Bitevník kombinuje vynikající letové a skryté vlastnosti, může vést vzdušný boj a provádět útočné operace, má vynikající neviditelnost a vysokou manévrovatelnost a bude mít poměrně krátkou dráhu pro vzlet a přistání, poukázala publikace

Prohlášení ruské strany o přijetí stíhačky do výzbroje letectva okamžitě přitáhlo pozornost celého světa, samozřejmě samozřejmě i Spojených států. Jako letadlo páté generace se Su-57 liší od všech ostatních stíhaček, lze jej bezpečně nazvat „ruským obrem“, tvrdí Sina. Dříve mohla ruská letadla letět nadzvukovou rychlostí jen krátkou dobu. Su-57 to dokáže bez použití přídavného spalování, má vysokou manévrovatelnost, dokáže nést vysoce efektivní zbraňové systémy a také bojovat v nadzvukovém letovém režimu.

Kromě toho byly v podmínkách výběrového řízení stanoveny přísné požadavky na aerodynamickou sílu, pohon a systém mise stíhaček. Su-57 má standardní konfiguraci. Jeho křídla byla modernizována tak, aby byla zajištěna neviditelnost radary, byly uloženy nové požadavky na nadzvukový let a manévrovatelnost. Vzdálenost mezi dvěma motory a kabinou je dostatečně velká, aby umožnila instalovat za kabinou dvě oddělení na zbraně. Během modernizace byl vertikální ocas přeměněn na monolitický ocas.


Hlavním rysem aerodynamického designu Su-57 je to, že na podélné části náběžné hrany křídla je instalována pohyblivá hrana. Tato inovace umožní nastavit činnost zvedací síly a protáhlá část přední hrany křídla posune střed tahu dopředu. Zvýšením stability aerodynamické kvality letadla bylo možné zvýšit manévrovatelnost. Tím se odlišuje od ostatních bitevniků. Trup Su-57 má v průřezu oválný tvar a je vyroben převážně ze slitin titanu s hliníkem.

Když už mluvíme o kvalitě provozu stíhačky, měli bychom pamatovat na piloty. Řídicí kabina Su-57 je navržena speciálně pro pohodlí pilotů, což jim umožňuje řídit letadlo v podmínkách vysokého přetížení. Na palubě je nové vystřelovací sedadlo a systém podpory života. Sedadlo se může přizpůsobit sklonu 60 stupňů, což pomáhá pilotovi vyrovnat se s velkým přetížením. Umožňuje člověku bojovat v těsném dosahu tváří v tvář přetížení, které bez speciálního sedadla nelze vydržet. Jedná se o velmi ergonomické konstrukční řešení.

Su-57 může nést 10 tun různých zbraní, více než 10 typů zbraní, včetně různých řízených střel a bomb, které byly vyvinuty speciálně pro tento boitevnik. Letadlo má nejméně dvě úložná místa, celkem zabírají asi třetinu celkového prostoru. Používají se hlavně pro přepravu raket vzduch-vzduch na dlouhé a střední vzdálenosti. Pokud není nutné během provozu zůstat zcela neviditelnými, mohou být na vnější stranu trupu připevněny „chytré“ bomby a řízené střely.

Z toho vyplývá, že Spojené státy mohou závidět jak charakteristiku, tak bojovou účinnost tohoto letadla. Je jistě obtížné označit americké bitevniky za slabé, ale může taková supervelmoc lhostejně sledovat, jak ji překonává armáda jiné země? dodala ironicky čínská publikace.

(kou, prvnizpravy.cz, sina.com.cn, foto: arch.)