Svátek má: Blanka

Zprávy

Velikost textu:

Zrušte České televizi reklamu a snižte ji poplatky!

Zrušte České televizi reklamu a snižte ji poplatky!

Vzhledem k vadnému hospodaření veřejnoprávní České televize by poslanci měli najít odvahu a této dezinformační, manipulativní a jednostranné propagandistické instituci zrušit reklamu a snížit poplatky.

Ilustrační foto
10. prosince 2019 - 04:20

Pokud platí zprávy o tom, že Česká televize není schopna řádně vysvětlit problémy v jejím hospodaření, by mělo být odvoláno nejen vedení televize, ale také zrušeny reklamy. Televize, která je od „spacákové okupace“ v rukou samozvaných vykladačů jediné pravdy, se postavila za nápad, že „zkrácením příjmů z reklamy omezí činnost dezinformátorů“, čímž se míní alternativní média. Mělo by to však platit především pro ni.

Prvnizpravy.cz nehodnotí ostatní internetové weby, a zda mají či nemají ve svém obsahu „fake news“. Je to věc otázky svobody slova a svědomí provozovatelů těchto webů a samotných čtenářů, kteří mají vynést onen verdikt. Samotné informace Prvníchzpráv vycházejí z evropských, amerických, ruských a dalších mediálních zdrojů a doplňují tak vylámané zuby „objektivním zprávám“ tzv. českého mainstreamu, které připomínají spíše černou můru každého dentisty - široký úsměv veterána bitek v kanadsko-americké hokejové lize.

Přičemž jsou to právě Prvnizpravy.cz, které figurují v jakýchsi soukromých seznamech „dezinformačních webů“ za to, že doplňují manipulativní, polopravdivé, mnohdy zcela lživé a tutíž dezinformační zprávy právě takových zideologizovaných médií, jako je Česká televize a další. A narušují prosazovanou černobílou linii po ose „Brusel má vždy pravdu“, „NATO je náš život“ a „Rusko s Čínou je zlo“. A protože si to nemyslí, a fakta to dokazují, stávají se terčem nejapných útoků, do níž se zapojila i Česká televize.

Například prostor v ní dostává samozvaná a velmi obskurní organizace Evropské hodnoty s pornohercem, která se finančně opírá o podivné struktury v EU i u nás a Sorosův Open Society Fondations, a která trhala peří Prvnímzprávám za to, že přetiskly část rozhovoru Putina pro německý Bild (a tak vyfasovaly přídomek „prokremelský“, za to, že očividně nepochopily hlubokou myšlenku cenzorů, že německý čtenář může Putina číst a český, který patrně není dobře kádrově a ideově vybaven, nikoliv).

Používají se i „jemnější“ manipulativní útoky. Napřiklad jakýsi strážce názorové čistoty psal o tom, jak se „dezinformační“ weby postavily proti plošnému očkování v ČR. Ačkoliv neuvedl jediný materiál Prvníchzpráv, web byl zařazen do tabulky „dezinformačních webů“ s tvrzením, že jen za rok 2018 zveřejnil 33 článků k očkování! Při marné snaze redakce PZ se v archivu nemohli dopátrat, jak autor pamfletu dospěl k číslu 33 článků – to by znamenalo, že by to bylo téměř druhé hlavní téma Prvníchzpráv a pravidelní čtenáři jistě potvrdí, že se jim asi v tomto ohledu jaksi nic nevybaví. Nemluvě o tom, že redakční názor je, že plošné očkování je pro obyvatele prospěšné. A tak by se dalo pokračovat.

Jenže, pokud si mají lidé učinit vlastní názor, musí dostat objektivní informace. Pokud se ruské pozice označují za propagandu, budiž. Každý má právo interpretovat fakta podle svého. Ale pokud se ruské informace cenzurují, popírají samozvaní vykladači jediné pravdy podstatu liberální demokracie, kterou je svoboda slova a svoboda myšlení a slyšení i druhé strany. Neobolševickou cenzurou zavádějí totalitní systém, který vyprazdňuje chápání „demokracie“, kterou se neustále ohánějí, což ostatně vedlo amerického novináře Erica Besta k ironické poznámce: „Není-li čas na ústavní článek o vedoucí úloze České televize?“

Česká televize ve svém zpravodajském a publicistickém běsnění rozpoutala rusofobní kampaň počínaje „převratem“ v Kyjevě roku 2014. V té době přijala tezi, že „Rusko zaútočilo na Ukrajinu“, ačkoliv fakta hovoří jasně – to převratová pomajdanovská moczakazující ruštinu (podporovaná dříve profesionálním „sovětčíkem“, později profesionálním rusofobem - osobou Štětinou), poslala na jihovýchod země armádu a bandy ozbrojenců, aby potrestaly vzdorné ruskojazyčné obyvatele Donbasu a vyvolala tak občanskou válku.

Následně při Olympiádě v Soči si jakýsi Pazderka v ČT mohl nohy uběhat, aby našel nějaký „problém“ a Česká televize byla blahem bez sebe, že při úvodním ceremoniálu zhasl jeden z olympijských kruhů.


Přímou manipulací a dezinformací byla zpráva o protestním průvodu lídrů EU v Paříži po útoku islamistů na časopis Charlie Hebdo, kdy davy vedli „stateční“ lidé, jako Angela Merkelová. Až na to, že to takto sestříhala ČT, protože parta evropských činitelů cupitala v ruku v ruce osamocena po pařížském náměstí se stovkami ostřelovačů na střechách, zatímco desetitisícové davy byly o pár ulic dále. Stejně tak to bylo s informací ČT, že jeden z protiruských ukrajinských oligarchů uspořádal gigantický masový protiruský protest na statisícovém stadionu v Doněcku. Jenže pak se ukázalo, že se jedná o zcvrklý houf 300 příznivců, s nimiž novináři svým počtem hráli přesilovku a záběry se střihově soustředily jen na ten hlouček.

Ale kromě těchto, řekněme, ještě roztomilých manipulací, přistoupila ČT k důslednějším a vážnějším manipulacím. Publicistické pořady s pozvanými hosty jsou přehlídkou jednostranného názoru opakujících se person, kdy jiný názor zazní zřídka a jeho nositel již do pořadů ČT není pozván (například pravidelným hostem je Miroslav Kalousek, zástupce bezvýznamné straničky,  rekordně neoblíbený politik českou populací, který dští oheň a síru na současnu vládu za podporu komunistů, který ale před časem uzavřel dohodu s ČSSD o vládě podporované komunisty!). Moravcovo ideologické nedělní okénko je pak jen vhodně předřazeno jako první z následujících nedělních pohádek.

Naprosto však nechutná byla a je adorace kopačů do květin a fyzického násilí proti oponentům „správného názoru“.

Do manipulací a dezinformací lze zařadit naprosto šílené zdroje České televize, jako jakýsi „Hlídací pes“ či „Institut nezávislé žurnalistiky“, představující jednu (slovy „jednu“) prapodivnou, ale dobře financovanou figuru, jak ukázal skandál s poučování jednoho rozhlasového moderátora.

Ale vrcholem naprosté ztráty objektivity „ideologických novodobých svazáků“ na hranici fanatismu  je již zmíněný Newsroom. Jeho poslední verze, kdy se ČT postavila na stranu vulgárního asociálního typa v podobě starosty Řeporyjí, překročila svojí demagogií i běžné chlívárny její televizní propagandy.

Nežádáme však, aby byla veřejnosprávní televize zrušena.

Přesto by ale měli poslanci Parlamentu České republiky, kterým záleží na demokracii a svobodě slova, najít odvahu a ze zákona zkrátit příjmy této odpudivě zideologizované instituci. Především zrušit reklamu, která veřejnoprávní instituci nepřísluší, a která dostává (povinně) od občanů poplatky a přitom na svobody těch samých občanů útočí. Musí tedy dojít k racionalizaci financí, jejich průhlednosti, v důsledku toho zkrátit platby řadě propagandistů a dezinformátorů, včetně předem preferované, názorově „správně“ orientované skupině umělců ladící s místními ideology.

A konečně s novým vedením uplatnit důsledně principy „etického kodexu“ České televize, podle něhož „poskytuje nestranné a nezávislé zpravodajství, informace a komentáře“ a „představuje fórum pro veřejnou diskusi, v níž je možno vyjadřovat nejširší možné spektrum názorů a hledisek“. Což ovšem z dnešního pohledu zní jako krutý výsměch.

(Jiří Kouda, prvnizpravy.cz, foto: pl)