Přesně tak to bylo i v tomto případě. Na telefonní číslo rodičů přišla zpráva s textem, že jejich syn má rozbitý telefon a k tomu dodal odkaz na telefonní číslo na WhatsApp. Jakmile byla navázána komunikace, rádoby jejich syn je požádal, zda by mohli zaplatit fakturu. Pomoc odůvodnil tak, že se díky novému telefonu nemůže přihlásit do internetového bankovnictví. Rodiče si neověřili, zda se skutečně jedná o jejich syna a slepě posílali peníze na několik čísel účtů, které jim podvodník poslal. Naivní rodiče tak poslali více plateb, a i přesto, že některé neodešli, tak je učinili opakovaně na jiné účty, které jim falešný syn poslal. Jen proto, že nebyli obezřetní, přišli o téměř 150.000 korun. Sice se opakovaně snažili přes WhatsApp kontaktovat syna, ale udělali tu největší chybu. Falešné telefonní číslo si uložili pod jméno skutečného syna, a tedy volali pachateli. Ten jim však telefon nebral, jen jim psal, že je zaneprázdněný a pokračovali v písemné komunikaci.
Porubští kriminalisté v dané věci zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu.
„Znovu apelujeme na veřejnost, aby byla obezřetná při komunikaci na internetu a přes mobilní aplikace. Pokud vás známý nebo rodinný příslušník žádá o peníze, vždy si to ověřte telefonickým hovorem s dotyčnou osobou. Nejlépe na telefonní číslo, které máte u příbuzného původně uložené. Nikdy nezasílejte žádné finance na účty, u kterých nemáte jistotu o jejich původu," dodává por. Bc. Eva Michalíková, tisková mluvčí KŘP Moravskoslezského kraje.