Roček: Jak se chováte k autům, o to hůře se chováte k lidem

politika

Poměrně pozoruhodné informace proudí v posledních dnech z České inspekce životního prostředí (ČIŽP). Už to není jen ústecký petiční výbor oblastního inspektorátu ČIŽP, kterému se nelíbí dění kolem celostátního ředitele Petra Bejčka a úřednice Majerové z ústeckého inspektorátu.

Roček: Jak se chováte k autům, o to hůře se chováte k lidem
František Roček, publicista
31. května 2024 - 08:06

Jako by petiční iniciativa proti machinacím a pomluvám z Ústí nad Labem prolomila ledy. Dokonce se na pražském celostátním ředitelství ČIŽP objevily hlasy, že by měl Bejček „konečně“ odstoupit z funkce, upozorňuje publicista František Roček.


Naše redakce byla vyrozuměna jedním z pracovníků pražského ústředí ČIŽP, který si nepřál být jmenován, na další podivné souvislosti 20 milionové pokuty udělené jedné firmě z Ústeckého kraje, která tak není jedinou podivností, se kterou je spojen republikový ředitel ČIŽP Petr Bejček.

Podle pražských úředníků podivný přístup ředitele Bejčka k jeho úřadu ukazuje jak zvláštní personální politika, tak i např. nákup automobilů, nebo vybavení.

Škoda terénních vozů

Pozoruhodná je např. bejčkovská proměna nákupu nových terénních vozů Nissan za silniční Škodovky. Úředníci celostátního ředitelství ČIŽP upozornili, že Bejček místo původně uvažovaných terénních vozů nakoupil všední škodovky. Oblastní inspektoráty v krajích tím ztratily možnost dostat se rychle po vlastní ose do obtížného terénu.

Již v roce 2019 na základě výsledků zadávacího řízení na nákup terénních a dodávkových automobilů pro ministerstvo životního prostředí pod evidenčním číslem Z2019-003030 uzavřela Česká inspekce životního prostředí kupní smlouvu na nákup 13 terénních Nissanů X-TRAIL kategorie M1G s pohonem 4x4 a na jeden Volkswagen Caravelle - dodávkový velkoprostorový automobil s pohonem 4x4 pro 8 až 9 osob. Nakonec k nákupu nedošlo.

„V roce 2023 vyhlásil Bejček údajně nový tendr na nákup auta. Ale místo původně uvažovaných terénních vozidel se Bejček rozhodl k nákupu vozidel Škoda Kodiaq kategorie M4A – tj. silničních vozidel. Silniční auta jsou do terénu při kontrolách k ničemu, protože měla sloužit pro potřeby havarijní služby a kontrol v obtížném terénu na jednotlivých oblastních inspektorátech,“ uvedl redakci jeden z úředníků.

Úředníci pražského ředitelství prozradili, že teoreticky každý oblastní inspektorát měl dostat alespoň nový silniční Kodiaq – jenže praxe byla jiná. Bejček nechtěl jezdit v Kodiaqu, v němž jezdil dosud jeho předchůdce. Proto „starý“ Kodiaq byl přidělen Oblastnímu inspektorátu v Ústí nad Labem a slouží v jeho pobočce v Karlových Varech. Ředitel Bejček si vzal jeden ze dvou nových Kodiaků, které byly pro ředitelství ČIŽP zakoupeny za 1.839.827 Kč.

Úředníci z pražského ústředního ředitelství ČIŽP s nemalou dávnou jízlivosti také  sdělili: „Protože se Bejčkovu kamarádovi Miloši Nagymu, kterého si Bejček přitáhl z Ministerstva financí a zaměstnal ho jako ředitele odboru vnitřních služeb ČIŽP, nezamlouvalo po Praze jezdit ve služebním vozidle Škoda Superb ani ve vozidle Škoda Scout, dostal druhý z nových Kodiaqů. Kvůli tomu oblastní inspektorát v Plzni ostrouhal a pro něho nový Kodiaq pro havarijní službu nezbyl.“  

Škoda s vůní sexu


Služební Škodovka si zahrála významnou roli i při snaze Bejčka o rozmnožování s jednou ženou v lese.

V souvislosti s tím začátkem dubna 2024 redakce požádala o stanovisko státní tajemnici Ministerstva životního prostředí Simeonu Zikmundovou, na téma velmi neformální vztah a Bejčkovo protěžování pracovnice ústecké inspekce ČIŽP, která prosazuje nepřiměřenou 20 milionovou pokutu. Přitom je poukazováno v dopisu státní tajemnici, že ve „velmi neformálních“ vztazích má ředitel údajně tradici. Ta je zachycena i mediálně: Po sociálních sítích a mezi úředníky ČIŽP koluje video s Petrem Bejčkem, jak si užívá v autě v Ďáblickém lese.

Stanovisko k souloži Bejčka v pracovní době ve služebním autě státní tajemnice redakci neposkytla. Ale i bez toho je zajímavé, že Bejčkova souložící autozákladna z lesa je typu Škoda, a měla být později předána k užívání pracovišti inspektorátu ČIŽP v Karlových Varech.

O sexuálním výletu se služební Škodovkou v roce 2023 bylo v médiích konkrétně uvedeno:
„Další skandál této vlády. Tentokrát byl při nevěře přistižen ředitel České inspekce životního prostředí
1. 8. 2023 - aktu.news  © Zdroj: Youtube

Po sociálních sítích koluje video s Petrem Bejčkem, jak si užívá v autě v Ďáblickém lese. Podle dostupného videa žena, která leží pod ním, rozhodně není manželka, se kterou ředitel Inspekce životního prostředí Petr Bejček žije.

Bejček se stal státním tajemníkem na Ministerstvu financí v říjnu 2018…. Přišel tam z Agentury ochrany přírody a krajiny, kde do té doby působil jako ředitel samostatného právně-personálního odboru. Vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy a Fakultu životního prostředí na České zemědělské univerzitě v Praze, obor regionální environmentální správa. Od března vede Českou inspekci životního prostředí. Do této funkce ho jmenoval lidovecký předseda Marián Jurečka.

Video s manželskou nevěrou Bejčka přichází jen několik dní poté, kdy rezignoval náměstek ministra vnitra za Piráty Lukáš Kolařík, kvůli nevěře s asistentkou…“                

Podle našich informací to nejsou jediné problémy sexuálního rázu, které Bejčkovu kariéru na tomto postu provází.  

Bečva škodí i dnes?

„Jak podivnosti celostátního ředitele ČIŽP souvisí s podivnou 20 milionovou pokutou ČIŽP jedné firmy z Ústeckého kraje? „Podle několika kolegů pražského ředitelství, kteří si nepřejí být jmenováni, jediné rozumné vysvětlení by asi bylo, že se chce po příběhu s Bečvou nový ředitel Bejček „blýsknout“ super pokutou, čili super akcí ČIŽP,“ uvedl mluvčí ústeckého petičního výboru Nedorost.

Klíčem k Bejčkovu chování z hlediska podivné 20 milionové pokuty může být, podle našeho pražského zdroje to, co vyšlo o Bejčkovi například 13. 3. 2024 na seznamzpravy.cz. „Když Petr Bejček v únoru 2023 nastupoval do čela České inspekce životního prostředí, kladl si za cíl vrátit instituci reputaci. Tu měla instituce pošramocenou například pochybnostmi o tom, jak se ČIŽP za Bejčkova předchůdce dokázala vypořádat s kauzou otrávené řeky Bečva z roku 2020.“

Čili dvacetimilionová nesmyslně vysoká pokuta by byla splněním očekávání, že inspekci (ČIŽP) vrátil Bejček mezi akční supermany a tím zastíní vzpomínky na kauzu Bečvy. Někteří zaměstnanci pražského ústředí ČIŽP se obávají, že to je další ze signálů, že Bejček je pro inspekci narůstajícím problémem. „Je až s podivem, jakou míru averze si za tak krátkou dobu, kdy je Petr Bejček ve funkci ředitele ČIŽP, dokázal díky svému chování a zaměstnávání svých přátel na ČIŽP vůči sobě vypěstovat. V tom podle názoru mnohých předstihl i svého předchůdce Erika Geusse,“ uvedl pražský zdroj, který si nepřeje být jmenován. Bojí se veřejně promluvit. Proto ústeckou petici považují za statečný čin.

Místo závěru

Je poněkud legrační, že se objevil článek "Inspektoři ČIŽP absolvovali školení zaměřené na správný postup při havárii na vodách" (13. 5. 2024, enviweb.cz) a bylo tam bezelstně uvedeno: „Inspektoři ČIŽP drží havarijní pohotovost 24 hodin denně včetně víkendů i státních svátků a jsou pro tyto účely vybaveni služebním vozidlem s odpovídajícím vybavením…“

Ale nikde se nepíše, že bohužel vedení ČIŽP jim nezajistilo vozidla do terénu s pohonem všech čtyř kol, ač to bylo plánováno.

(rp,prvnizpravy.cz,foto:arch.)


Anketa

Kdo by měl být podle Vás novým ředitelem České televize?