Úplná uzavírka dálnice D7 na 1. km byla v plánu od soboty 20. hod. do neděle 10. hod. V tomto čase došlo k postupné demolici původní lávky, odvozu suti a úklidu dálničního tělesa. Řidiči použili objízdné trasy.
Výstavba nové lávky, která je od té původní vzdálena cca 10 m směr Slaný, značně pokročila. Nosná konstrukce již byla dokončena. Následovat budou zátěžové zkoušky, osazení lávky letištní technikou a její test. Zprovoznění nové lávky předpokládáme do 14 dnů.
Nová lávka je 1,5krát delší než původní, to umožní rozšíření dálnice v těchto místech na 3+3 jízdní pruhy. Zhotovitelem je společnost Metrostav TBR a.s., která se zavázala k provedení prací za 63,61 mil. Kč bez DPH.
Ještě letos plánujeme na tuto akci navázat samotnou stavbou „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 1. etapa“. Jejím účelem je kapacitní napojení Letiště Václava Havla Praha na dálnici D7 směr centrum a opačně. MÚK Aviatická bude tvořena 8 rampami a 2 kolektorovými pásy, které propojí všechny směry (centrum, Slaný, letiště, Přední Kopanina). Odhadované náklady na stavbu jsou 905 mil. Kč bez DPH a její uvedení do provozu předpokládáme v roce 2028. K vypsání výběrového řízení na zhotovitele stavby došlo 28. 3. 2025. Jako základní termín pro podání nabídek bylo stanoveno datum 2. 6. 2025. Kvůli dodatečným dotazům uchazečů byl ale termín prodloužen a do 18. 8. 2025.
Stredoceskenovinky.cz informoval Bc. Jiří Veselý za Ředitelství silnic a dálnic.