Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) představila i letos jednu z nejkomplexnějších kampaní na podporu cestovního ruchu v regionu. Jejím cílem bylo oslovit nejen české, ale i zahraniční návštěvníky a ukázat, že střední Čechy jsou atraktivní destinací po celý rok – pro rodiny, páry i individuální cestovatele. Kampaň byla realizována v několika vlnách a využívala široké spektrum komunikačních kanálů a témat.
Největší část letošní kampaně byla od začátku roku věnována turistickému produktu „Pustit k vodě“, který propojuje relaxaci na vodě a v okolí vody. Tento koncept se promítl do outdoorové prezentace – od billboardů umístěných na frekventovaných silnicích, přes vizuály v příměstských vlacích, stanicích metra, až po veřejné prostory v centrech měst. Z vyhodnocení GSM dat vyplývá, že tuto kampaň vidělo více než 2,5 milionů lidí.
„Kreativa pracovala s fotografiemi a motivem uvolnění, klidu a zážitků. Produkt Pustit k vodě byl podpořen také kampaní na rádiu Evropa 2 nebo videospoty v pořadu Minutka z vody s Vávrou Hradilkem v České televizi,“ říká Veronika Štičková, vedoucí marketingového oddělení SCCR.
Další kampaň, zaměřená na produkt Pustit k vodě, je od léta do konce roku k vidění v nejnavštěvovanějším místě středních Čech, kterým je aquapark Aquapalace Praha Čestlice. Kromě oslovení návštěvníků aquaparku zaznamenali reklamu i hosté hotelu, kteří pocházejí zejména z okolních států.
Hudba, pohyb, inspirace
Letos v kampani nechyběla ani další témata – například z oblasti aktivní turistiky. Kromě podpory pěších a cyklovýletů, nejenom v průvodci Na kole a pěšky, se SCCR zaměřila na letošní novinku – propagaci hudebních míst. Na toto téma běží celoročně reklama v online prostoru, podpořená printovými časopisy a PR.
„Součástí zahraniční propagace hudebních míst byla zveřejněna série článků na renomovaném britském portálu Bachtrack.com, který patří mezi nejvýznamnější weby věnované klasické hudbě a kulturnímu turismu. Právě zde jsme publikovali články představující hudební místa spjatá s významnými skladateli Bedřichem Smetanou a Antonínem Dvořákem,“ doplňuje Veronika Štičková.
Významnou součástí tuzemské kampaně byla spolupráce s portálem TN.cz televize Nova, kde se turistické cíle středních Čech představily v rámci nové cestovatelské rubriky „Česko Offline“. Články a reportáže přiblížily široké veřejnosti různá místa regionu – od přírodních krás a památek po méně známé lokality, které lákají k objevování mimo hlavní turistické trasy.
Nedílnou částí propagace regionu je každoročně spolupráce s českými influencery, kteří pomohli oslovit široké publikum na sociálních sítích.
„Letos jsme zapojili Úžasná místa, která na Instagramu dlouhodobě inspirují k objevování krás Česka, i oblíbené Kluky z Prahy, kteří v listopadu představí své tipy na výlety „za město veřejnou dopravou“. Cyklo nadšenec Michal Kamermeier ukázal region z pohledu cykloturistiky, zatímco Lukáš Hejlík se svou Gastromapou upozornil na gastro tipy a lokální podniky středních Čech,“ uvádí Veronika Štičková.
Od května do října podpořila SCCR také přehled kulturních akcí v regionu pod názvem Středočeské kulturní léto. Více než 70 akcí navštívilo na 7 tisíc návštěvníků, kteří si dopřáli divadlo pod širým nebem, koncerty nebo program letních kin.
Zájem zahraničních návštěvníkůVe spolupráci s CzechTourism běží do konce listopadu také online videokampaň na zahraničních trzích - zejména na sociálních sítích a Youtube v Nizozemí, Belgii, Maďarsku, Velké Británii, Dánsku, Švýcarsku, Německu, Rakousku a Polsku. Kampaň každoročně zaznamená vysoký dosah, s miliony zobrazení, výrazným nárůstem interakcí a zvýšenou návštěvnost destinačního webu www.strednicechy.cz.
Už třetím rokem využívá SCCR také digitální reklamu na Slovensku. Od června do října se na bratislavském autobusovém nádraží Nivy a jeho terminálu objevily video spoty středních Čech a velká LED tabule v hlavním vestibulu. V prostorách úschovny zavazadel byly umístěny také polepy s reklamou regionu. Bratislavskou kampaň mohlo zaznamenat více než 20 milionů cestujících.
Součástí zahraniční komunikace je letos na jaře a před Vánoci také printová a online inzerce v předních britských titulech – The Telegraph, The Independent a National Geographic UK. Zahraniční kampaně doplnila i návštěva novinářů z několika zemí, a to v rámci press tripů, kterých SCCR zprostředkovala celkem 25.
„Zahraniční návštěvníky, především z okolních zemí, lákáme do regionu dlouhodobě. Nejpočetnější skupiny turistů k nám tradičně míří ze Slovenska, Německa, Polska a Rakouska. Pozitivním trendem je, že zájem roste napříč trhy. Například u Slovenska sledujeme stabilní nárůst v posledních letech, stejně tak u návštěvníků z Velké Británie a Severního Irska,” vysvětluje Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.
Stredoceskenovinky.cz informovala Lucie Vurbsová, tisková mluvčí Středočeské centrály cestovního ruchu.