„Každý rok se vypořádáváme s dalšími překážkami, od covidu přes skokové nárůsty cen energií a surovin, válku na Ukrajině, zvýšení daní, nekončící bujení administrativy až po povodně, jejichž dopad jsme také pocítili. Přesto se nám daří růst. Nemáme to zadarmo, je za tím píle a poctivá práce. Proto nás opravdu těší, že si naše pivo vybírá stále více lidí,“ hodnotí vývoj generální ředitel a vrchní sládek Josef Vávra.
„Od počátku usilujeme o co nejvyšší kvalitu piva a služeb a naše snaha přináší výsledky. Věřím v poctivou práci a dobré vztahy s obchodními partery a zákazníky. Má smysl jít vlastní cestou v marketingu a mít schopné obchodníky, kterým se daří nacházet nová odbytiště, i když řada provozoven v posledních letech padla,“ ohlíží se za uplynulým rokem také spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard, podle kterého se aktuálními výsledky pivovar přiblížil na hranu svých kapacit.
Růst pozastavil pouze covid
Rodinný pivovar Bernard sídlící v Humpolci na Vysočině exportuje 21 procent své produkce do 25 zemí světa, nejvíce na Slovensko, do Švédska a do Bulharska. Zaměstnává 267 lidí, dalších 28 osob má práci v humnové Sladovně Bernard v Rajhradě u Brna. V roce 2022 pivovar otevřel ve svém areálu Návštěvnické centrum Bernard. V roce 2024 se v soutěži Společnosti přátel piva stal už poosmé pivovarem roku.
NovinkyVysočina.cz informoval Radek Tulis, tiskový mluvčí, Rodinný pivovar BERNARD a.s.