Obyvatelé Blatné se dočkají obchvatu, jeho stavba odstartovala

regiony

Jihočeský kraj ve středu 10.prosince zahájil stavbu nového obchvatu Blatné. Ten odvede část dopravy mimo současnou trasu silnice II/173, která dnes vede podél severozápadního okraje města a prochází i obytnou a historickou zástavbou.

Obyvatelé Blatné se dočkají obchvatu, jeho stavba  odstartovala
Zahájení stavby
15. prosince 2025 - 07:30

Obyvatelé těchto částí Blatné dlouhodobě trpí hlučností, prachem i hustým provozem, včetně kamionové dopravy. Nový obchvat přinese výrazné zlepšení. Auta se vyhnou centru města, sníží se hluk i prašnost, zvýší se bezpečnost chodců a cyklistů a doprava v celém okolí Blatné bude plynulejší.

„Mám z toho radost. Je to jeden ze slibů, které jsme Jihočechům dali už v roce 2020 před krajskými volbami. Tehdy jsem zde říkal, že pokud budeme mít možnost řídit Jihočeský kraj, tuto stavbu zahájíme. Za vším stojí mnoho měsíců práce, kterou když nikdo neudělá, stavby jednoduše nezačnou. Těší mě, že se nám daří posouvat projekty, na které se ve městech čekalo dlouhé roky. Starosta Blatné vám řekne, že o tomto obchvatu slyší 12 až 15 let, ale až dnes tu stojí bagry. Stavba je zahájena a pokud vše poběží podle plánu, v roce 2028 bude hotová,“ uvedl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba. „Už touto první částí odkláníme nákladní dopravu z centra města, ze sídliště a z míst, kudy chodí děti do školky. To je podle mého názoru důležité a pro Blatnou klíčová dopravní stavba,“ dodal hejtman. 

Starosta Blatné Robert Flandera přitakal. „Tento obchvat je pro nás klíčový především kvůli odklonu nákladní dopravy. Největší problém představují těžké kamiony, které míří do místních firem a dosud projíždějí přes sídliště a další obydlené části Blatné, například ulicí Fügnerova kolem mateřské školy. To je pro obyvatele dlouhodobě velmi zatěžující,“ zdůraznil starosta. Město podle něj bude také konečně moci provést kvalitní rekonstrukci místních komunikací, aniž by je kamiony brzy znovu zničily. 

Stavba zahrnuje výstavbu 1,4 km dlouhé nové komunikace, která propojí hlavní silnici z Plzně na Písek (I/20) se silnicí III/1738. Součástí projektu bude také nová okružní křižovatka a tři mosty. Nad železniční tratí, přes Hanajský potok a přes další vodní tok. Kromě samotné silnice projekt počítá také s úpravami navazujících místních cest, přeložkami inženýrských sítí, novým veřejným osvětlením, protihlukovými opatřeními a rovněž s přemístěním skladu trhavin poblíž lomu Řečice.


Celkové náklady ve výši okolo 335 milionů korun hradí Jihočeský kraj ze svého rozpočtu. Stavbu realizuje sdružení firem MI Roads a Metrostav DS. První řidiči by měli novým obchvatem projet v roce 2028. Oblastní ředitel stavební společnosti MI Roads pro oblast Čechy jih Josef Král během slavnostního zahájení ubezpečil, že firma udělá všechno pro to, aby byl obchvat hotový co nejdříve. „Tato stavba je důležitá i pro nás, protože v této části jižních Čech jsme jako společnost MI Roads dosud nerealizovali žádnou větší dopravní stavbu. Jak zde zaznělo, uvedení do provozu je plánováno na rok 2028. My se samozřejmě budeme snažit stavbu dokončit co nejdříve a věřím, že se nám to podaří,“ uvedl Král.

Finanční a realizační údaje
  • Celkové náklady: 335 485 236,28 Kč včetně DPH (hradí Jihočeský kraj)
  • Zhotovitel: sdružení MI Roads a Metrostav DS
  • Délka nové komunikace: 1,415 km
  • Předpokládané ukončení stavby: 2028

Jihočeskénovinky.cz informovala Bc. Hana Dědičová, Krajský úřad Jihočeského kraje.

(rp,jihoceskenovinky.cz,foto:jck)




Anketa

Je podle Vás pro ČR přínosné obnovit silnou spolupráci zemí V4?

Ano 49%
transparent.gif transparent.gif
Ne 25%
transparent.gif transparent.gif
Nevím 26%
transparent.gif transparent.gif