10. prosince 2023 - 06:20
V hlavním městě Oslo zcela zkolabovala veřejná doprava, protože 183 nových městských elektrobusů nevydrželo silnější mrazy. Dopravce musel uznat, že
„Elektrobusy prostě v zimě nejsou dostatečně spolehlivé. Dojezd elektrobusů se v chladném počasí „drasticky“ snižuje a baterie se rychleji vybíjí.“
Přivítání elektrobusů v dubnu
„S novými elektrobusy se o velký krok přibližujeme zcela bezemisní veřejné dopravě. To vede k menšímu hluku, klimatickým emisím a znečištění ovzduší,“ vysvětlil Sirin Stav, radní města Oslo pro životní prostředí a dopravu.
Vzhledem k tomu, že již není třeba dobíjet během denního provozu, stačí noční nabíjení v depu, bylo uvedeno. Autobusy byly objednány u
polského výrobce autobusů Solaris na začátku roku 2022 za pouhých 100 milionů eur. Jednalo se o největší jednotlivou zakázku v historii společnosti. Byly instalovány největší možné baterie 500 kWh. Většina vozidel se nabíjí v jedné z největších skandinávských dep elektrobusů, která byla otevřena souběžně s uvedením autobusů do provozu.
To vše je ale velmi málo užitečné, pokud se plně naložené autobusy nepohybují. „Autobusové zařízení Stubberud je důležitou součástí pro usnadnění přechodu na bezemisní autobusy v Oslu. S tímto moderním zařízením je vše připraveno pro ještě efektivnější provoz městské hromadné dopravy,“ nadchl se v dubnu Cato Hellesjø, šéf mateřské společnosti Unibus Sporveien. Dnes se dívá dost rozpačitě, protože je tomu přesně naopak.
A výsledek v prosinci
To znovu ukazuje, jakou cenu mají sliby klimatických ideologů – totiž nic. Místo mobility budoucnosti nepřinášejí nic jiného než monstrózní plýtvání penězi a blokace.
Přechod energie a mobility je zjevně závislý na vnějších teplotách, aby „fungoval“, čehož lze dosáhnout pouze prostřednictvím „globálního oteplování“, které má ve skutečnosti pomoci zastavit: Dokonce i tepelná čerpadla podporovaná ve velkém, selhávají,ve větších mrazech .