„Plánujeme úplné odstranění železobetonové nosné konstrukce a umístění dočasného ocelového mostu tak, aby se mohlo projíždět alespoň ve stejném režimu jako dosud, tedy obousměrně jedním čtyřmetrovým jízdním pruhem,“ vysvětlil ředitel Ostravských komunikací Michal Hrubý.
Zásah bude zahrnovat i úpravu dna koryta řeky, odtěžení zásypu za podemletou opěrou a vybudování pažící štětové stěny. „Most se do budoucna bude muset postavit zcela znovu. To si vyžádá i vyřešení toho, jak se bude křížit s potokem Porubka, aby se znovu nepodemlely opěry. Příprava takového projektu si vyžádá delší dobu, proto bude zatím mostní konstrukce provizorní ocelová,“ doplnil technicko - správní náměstek Ostravských komunikací Miloš Novák.
Současné práce zajistí vysoutěžená firma Firesta Brno, a.s., která na dva roky zapůjčí i provizorní ocelové přemostění. Ostravské komunikace zastupují město Ostrava v pozici investora. Zachování průjezdu přes Porubku si, včetně nájmu takzvaného mostního provizoria, vyžádá celkem 5,4 milionu korun.
Do ulice Nad Porubkou se budou moci řidiči od pondělí 10. 11. až do konce ledna 2026 dostávat trasou po Rudné ulici. Po dokončení prací bude provoz po mostě veden obousměrně ve stejném režimu jako dosud. Procházet budou moci i pěší. Výstavba nového mostu s upraveným křížením s vodním tokem se předpokládá v roce 2027.
Moravskoslezskénovinky.cz informovala Eva Kijonková, mediální zastoupení Ostravských komunikací a.s.,










