Silnici z Rožnova do Vidče zabezpečila opěrná zeď a svodidla

regiony

Stabilizace silnice, která vede ve svahu mezi Rožnovem pod Radhoštěm a obcí Vidče, byla cílem rekonstrukce a výstavby opěrné zdi a záchytného systému v délce asi 100 metrů.

Silnici z Rožnova do Vidče zabezpečila opěrná zeď a svodidla
Ilustrační foto
4. prosince 2023 - 07:30

Stavba za více než 10 milionů korun byla dokončena ve druhé polovině listopadu a nyní již slouží motoristům.
Na silnici III/4868 mezi Rožnovem pod Radhoštěm a obcí Vidče Ředitelství silnic Zlínského kraje v tomto roce obnovovalo záchytný systém a stavebně upravovalo opěrnou zeď a odvodnění, aby bylo těleso komunikace ve svahu náležitě stabilizováno. Celková délka upraveného úseku silnice je 100 metrů.

Původní záchytný systém byl tvořen ocelovým zábradlím s vodorovnou výplní. Nově realizované řešení záchytného systému v místě původních pilot a opěrné zdi respektovalo prostorové možnosti lokality, ochranná a bezpečnostní pásma technické infrastruktury a navazuje na původní umístění.

Stavebně upravenou opěrnou konstrukci tvoří železobetonová zeď proměnné výšky 1,0 – 2,7 metru nad upraveným terénem v délce 77 metrů. Původní ocelobetonové piloty byly obetonovány. Opěrná stěna byla vyztužena dvojicí kari sítí a prutovou výztuží. Na styku opěrné zdi se zeminou byla provedena ochranná stěrková hydroizolace. Na horní rovině opěrné zdi bylo instalováno zábradelní svodidlo s předepsanou protikorozní ochranou. Srážkové vody budou z komunikace odváděny jednostranným sklonem do původního betonového odvodňovacího žlabu na levé straně komunikace. Odvodnění za rubem opěrné zdi je zajištěno drenáží s vyústěním do volného terénu.

Zhotovitelem stavby byla firma COMMODUM, spol. s r. o., z Valašské Bystřice. Konečná cena za tuto zakázku činí pro ŘSZK 10,360 milionu korun (včetně DPH). Stavební práce a dopravní omezení zde začaly v polovině srpna 2023.

„Dokončená investice na silnici vedoucí do Vidče patří mezi stavební akce, kterými zabezpečujeme silniční tělesa proti vznikajícím terénním sesuvům a následným prasklinám a deformacím vozovek. Tyto poruchy flyšových vrstev se v našem kraji vyskytují častěji než v jiných částech republiky. Stavbu podobného charakteru i ceny aktuálně dokončujeme také na silnici mezi Tučapy a Boršicemi na Uherskohradšťsku, rozsáhlejší zabezpečení sesuvu silničního tělesa jsme dokončili před měsícem u Drslavic,“ poznamenal ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

(rp,zlinskenovinky.cz,foto:rsd)


Anketa

Kdo by měl být podle Vás novým ředitelem České televize?