Město Tábor spustilo novou digitální službu, která výrazně usnadní orientaci na městském webu a zpřístupní důležité informace rychleji než dosud. Webová asistentka – chytrý chatbot – je nyní dostupná všem návštěvníkům oficiálních stránek města na adrese www.taborcz.eu.
Chatbot je umístěn v pravém dolním rohu obrazovky a funguje jako jednoduchý textový průvodce, který okamžitě odpovídá na běžné otázky týkající se života ve městě a městského úřadu. Občané se mohou ptát například:
• kdy se vyváží odpad v jejich ulici,
• kde lze zaparkovat při návštěvě centra,
• jaké kulturní akce se konají o víkendu,
• jaké doklady si vzít s sebou při vyřizování občanského průkazu, pasu nebo při návštěvě matriky.
Na rozdíl od tradičního procházení webových stránek nebo čekání na telefonické lince poskytuje chatbot odpovědi během několika vteřin – nonstop, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Funguje zcela bez nutnosti instalace – stačí otevřít web města a kliknout na ikonu chatu.
Webová asistentka je optimalizována pro jednoduché a konkrétní dotazy. Díky tomu nabízí přehledné, srozumitelné a rychlé odpovědi. Pomůže například s informacemi o úředních hodinách, kontaktních údajích, dostupných formulářích, ale i se základní orientací v městské agendě.
„Chceme, aby informace byly pro občany skutečně dostupné – bez zbytečného hledání, ztráty času nebo technických překážek. Věříme, že nový chatbot zpřehlední komunikaci města s veřejností a pomůže lidem v běžných situacích,“ uvedl Luboš Dvořák, koordinátor pro komunikaci s veřejností a médii.
Závěrem: Potřebujete vědět na adrese www.taborcz.eu, kdy má otevřeno sběrný dvůr, kde zažádat o nový občanský průkaz nebo kam odnést starou mikrovlnku? Není třeba hledat složitě nebo čekat ve frontách – stačí se zeptat. Chatbot je jednoduchý, přehledný, česky píšící pomocník, který je připraven vám pomoci kdykoli během dne.
Jihočeskénovinky.cz informoval Mgr. Luboš Dvořák, tiskový mluvčí Městského úřadu Tábor.