- Nebude vyřešena ekologická otázka komplexně. Státy Unie se na produkci CO2 podílí asi 4 % (!) – v tom samozřejmě není jen osobní a nákladní doprava, ale i produkce firem a továren. Zkomplikuje EU a národní Nebude jasné, jak na nápor elektromobilů bude reagovat energetická soustava a o kolik se zvýší produkce CO2 z elektráren.
- Nebudeme znát úhrnné emise CO2 za celý životní cyklus elektromobilu. Tedy ty, které jsou vyprodukované během jeho výroby (vč. baterií), používání a následné likvidace.
- Nebude ČR vědět, kde vezmeme takové množství energie pro elektromobilitu. Z ČR se totiž stane do několika let dovozce energie (jakmile bude utlumena činnost uhelných elektráren). Dostavba dalších jaderných bloků, které by mohly jako jediné tento výpadek stabilně nahradit, je rozhodnutím vlády ANO a ČSSD za potlesku opoziční koalice SPOLU a Pirátů se STANem, v nedohlednu. Vyřazením Rosatomu totiž de facto padá dostavba jaderné elektrárny úplně, protože srovnatelnou technologii nikdo jiný nenabízí.
- Nebude jasné, o kolik zvýšená poptávka po el. energii vyžene ceny nahoru a jaké toto bude mít sociální dopady na občany.
- Nebude řešení, jak nakládat s obrovským množstvím baterií – tedy s velmi nebezpečným odpadem.
- Nebudou tisíce nabíječek na elektroauta u bytových domů.
- Bude stále vzývána kapitalistická mantra „cestujte za prací“. Cestování z venkovských oblastí, menších měst a obcí do zaměstnání totiž často jinak, než autem prostě nejde. A z mezd, které tito zaměstnanci v ČR dostávají, se prostě elektromobil s dostatečným dojezdem v průměrné ceně milion korun koupit a udržovat nedá.
- Nebudeme vědět, kolik to bude občana stát. Nejen nákup elektromobilu, ale celý přechod na elektromobilitu (třeba v nákladní dopravě nebude vůbec jednoduchý), protože se to s velkou pravděpodobností promítne do cen produktů a služeb.
- Nebude stát motivovat občana k nákupu nového auta na elektřinu. Snadno se totiž může stát, že lidé budou udržovat svá stávající vozidla v provozu co nejdéle, protože na elektromobil nebudou mít (nebo jej nebudou chtít), a tak už tak vysoké stáří českého vozového parku (v průměru kolem 15 let) může ještě vzrůst. To s sebou paradoxně může přinést ještě více negativ pro životní prostředí.
Kateřina Konečná: Neberte nám auta!
Evropská komise přišla se svou představou „boje“ za lepší klima pod názvem „Fit for 55“.
Jiří Paroubek: Vládní strany vylupovaly stát
To platí v první řadě o hnutí STAN v kauze Dozimetr, která je právě před soudem. A týká se exponentů a příznivců hnutí STAN, kteří s využitím politické pozice náměstka pražského primátora za STAN Hlubučka kradli v Dopravním podniku hl.m. Praha.
![[title] [title]](https://www.prvnizpravy.cz/repository/profily/_antialias_3b9a2900-fb02-11e3-9d6c-003048df98d0_06aba69ed2a89fcd02436730f5e48f19.jpg)
Jiří Weigl: Kde je zakopaný pes
Jedním z brizantních témat letošních voleb je blížící se zavedení systému obchodování s emisními povolenkami ETS2, které umožnila prosadit v době českého předsednictví EU dnešní česká vláda a jež má podstatně zdražit náklady na pohonné hmoty a vytápění pro domácnosti a celkově výrazně zvýšit inflaci.
![[title] [title]](https://www.prvnizpravy.cz/repository/profily/_antialias_4a7d7166-736f-11ee-a1c9-003048df98d0_76ec1726bde4f133c9f75d2345e43419.jpg)
Dušan Mišík: „Basa, nebo metál?“ – licoměrnost, nebo dialektika (2)
V předchozí, první části jsem reagoval na článek Ladislava Jakla „Basa, nebo metál?“ Souhlasím s autorovou kritikou předmětu článku, ale nesouhlasím s tím, že autor licoměrnost politiků svaluje na dialektiku. Tato metoda poznání má budoucnost.
Nepřehlédněte

Petr Štěpánek: Hele, libtardi, jděte se už s těmi ruskými papundeklovými drony vycpat!
Člověk nemusí být kdovíjaký analytik, aby si položil klasickou otázku: „Cui bono?“ Neboli: „Komu ku prospěchu?“, píše na facebooku Petr Štěpánek.

Kdo „napadá“ Polsko? Mediální panika a realita dronových incidentů
Podle italského listu La Voce della Sera se incident s drony v Polsku stal další záminkou k eskalaci vůči Rusku. Média přiživují strach, zatímco fakta zůstávají v pozadí.
Nejčtenější

Dřevěné drony vs. miliardová obrana. Šik o polské absurdní realitě
Polský incident s levnými ruskými drony vyvolal lavinu politických prohlášení a mediálních zkratek. Publicista Pavel Šik rozebírá, jak absurdní rozdíl je mezi realitou několika pěnových klamných strojů a miliardovými zbraněmi NATO, které proti nim nasadily státy aliance.

Londýn vzhůru nohama! Marková odhaluje, co se v Česku neříká
Stovky tisíc lidí zaplavily o víkendu ulice Londýna při demonstraci „Unite the Kingdom“. Zatímco britská média událost široce pokrývala, v českém prostoru zůstala událost téměř bez povšimnutí. Publicistka Jana Marková si tohoto kontrastu všímá a vysvětluje proč.

Petr Štěpánek: Hele, libtardi, jděte se už s těmi ruskými papundeklovými drony vycpat!
Člověk nemusí být kdovíjaký analytik, aby si položil klasickou otázku: „Cui bono?“ Neboli: „Komu ku prospěchu?“, píše na facebooku Petr Štěpánek.