Cenová revoluce v Německu, Češi to zaplatí. Marková zostra

byznys

Zatímco německý maloobchod zažívá cenovou revoluci, čeští zákazníci podobné změny zatím bohužel očekávat nemohou. A glosátorka politického a společenského dění Jana Marková v krátkém komentáři popslala, proč se u nás nedočkáme.

Cenová revoluce v Německu, Češi to zaplatí. Marková zostra
Jana Marková
28. května 2025 - 06:55
 
Německý maloobchod zažívá cenovou revoluci. Řetězec Lidl na konci minulého týdne oznámil, že trvale zlevní více než pět set produktů. Firma tento krok označila za největší snížení cen v historii společnosti. Nejde o krátkodobou marketingovou akci, ale o strategické rozhodnutí s dlouhodobým dopadem. V Česku se nic podobného neplánuje, sdělila tuzemská zastoupení řetězců. Již od pondělí jsou podle řetězce některé produkty levnější až o 35 procent, v závislosti na regionu.

„Reagujeme na vývoj nákupního chování spotřebitelů, rostoucí citlivost na ceny a zvýšenou konkurenci na trhu,“ uvedla společnost. Zlevnění se týká širokého spektra zboží, od čerstvých potravin přes nápoje až po drogerii.

Netrvalo dlouho, a v Německu se ke zlevňování záhy přidaly i další řetězce. A zatímco německý trh prochází cenovým otřesem, čeští zákazníci podobné změny zatím bohužel očekávat nemohou.


„A co Česko? No Česko samozřejmě nic. Češi mají totiž rádi čokoládu bez čokolády, všude narvanej palmáč, coca-colu bez cukru, všeobecně milujou fruktózovo glukózový sirup, a nejdarši to mají dvakrát tak draho. 
V Německu bude Lidl až o 35% levnější. A samozřejmě reagují další řetězce Aldi, Kaufland atd. Najednou to jde. V Česku to prý nejde, protože tady už jsou nejlevnější, co to jde. Aha. Proto to tu koupíte pořád dráž. 

Cituji: "Každá země má svůj specifický trh, kterému je celá akční strategie a strategie tvorby cen přizpůsobena. Konkurenční situace je v různých zemích velmi rozdílná, stejně tak i akční podíl a jednotlivé kampaně řetězců, a proto je nelze srovnávat. V rámci České republiky řídíme náš akční management a tvorbu cen tak, abychom nabízeli nejpříznivější ceny produktů v rámci českého trhu.“

Psali jsme:

Přeložím: Němec má ekonomické problémy, tak zlevňujeme. Čech je kolonie, tam nikdo zlevňovat nebude, Čech nám ten propad v Německu zaplatí. 

Pořád je bezva nemít žádné pořádné domácí prodejce potravin? Pořád chceme na Záááápáááád? Ale my na něm nikdy nebudeme. Tak to už konečně pochopme, přestaňme jim tu dělat ideální podmínky pro podnikání, a dělejme je sobě. A nebo se dál nechejme odrbávat úplně ve všem,“ okomentovala situaci na síti facebook publicistka Jana Marková.  

(jar, prvnizpravy.cz, foto: arch.)