Ačkoliv byl stavební stav mostu klasifikován stupněm III – dobrý, most nevyhovuje z hlediska přepravy těžkých komponent pro dostavbu Jaderné elektrárny Dukovany. Jeho normální zatížitelnost je 34 tun, výjimečná 240 tun. Zvažovaná nákladní souprava však může být až 3x těžší. Z toho důvodu bylo rozhodnuto o přestavbě mostu. ŘSD se zabývala i možnostmi jeho podepření. Tuto variantu byla ale nakonec opuštěna. . Podepření by muselo být osazeno na celou dobu všech přeprav a komunikace pod mostem by byla na dlouho zcela uzavřena, protože opakovaná montáž i následná demontáž celého systému podepření by byla finančně náročná a trvala by několik dní.
Navržena byla tedy demolice stávající nosné konstrukce a části spodní stavby, zesílení založení a spodní stavby a výstavba nové nosné konstrukce. Nový most bude mít nosnost až 900 tun a životnost až 100 let.
Stavební akci bude provázet úplná uzavírka.
- pro vozidla do 12t. obousměrně: I/38 - Havlíčkův Brod - II344 - Chotěboř - II/345 - Golčův Jeníkov - I/38
- pro vozidla nad 12t. obousměrně: I/38 - I/34 - Ždírec nad Doubravou - I/37 - Chrudim - I/17 - I/38
Zhotovitelem je společnost STRABAG a.s., která se práce zavázala provést za 47,77 mil. Kč bez DPH. Nový most bude uvedent do provozu v říjnu.
NovinkyVysočina.cz infformoval Bc. Jiří Veselý, ŘSD.