Spotřebitelé jsou tentokrát pesimističtější. Mají větší obavy ze zhoršení vlastní finanční situace, nezaměstnanosti a inflace. Vzhledem k ekonomické situaci a všudypřítomným negativním zprávám to vlastně není ani nijak překvapivé. Na druhou stranu větší strach z budoucnosti se odrazí v nižších nákupech zejména zboží dlouhodobé spotřeby a vlastně onu samotnou budoucnost negativně ovlivní. Nakolik jsou však oprávněné ukážou teprve statistiky z trhu práce. Nejenom o nezaměstnanosti, která zatím roste spíše jen symbolicky, ale především o mzdách, které budou k dispozici až v září.
S tím, jak se ekonomika vzpamatovává po koronavirovém šoku, roste i optimismus na straně podnikatelů. Extrémní chmury, které byly vidět na očekávání podnikatelů ve druhém čtvrtletí jsou téměř pryč a průmyslové firmy dokonce předpokládají výraznější zlepšení poptávky už na horizontu tří měsíců. Teď už jen zbývá, aby tyto předpoklady byly podloženy zakázkami…