23. dubna 2025 - 06:24
A je to zdaleka nejen období od roku 2015 a slavné věty Angely Merkelové Wir schaffen dass (kterou zrušila Schengen a pozvala na starý kontinent kohokoli jiné pleti, kultury, historie a vyznání). Přičemž zhruba touž dobou započalo kataklyzma na Ukrajině, nejprve jako občanská válka vedená prezidentem Petrem Porošenkem proti vlastnímu obyvatelstvu – byť ruskojazyčnému, která vyústila v otevřený konflikt na Donbase, který se táhne žel dosud. Migrace je problém kruciální odjakživa, ale až v našem století přestal být podložen dominantně ekonomicky (viz francouzský import Alžířanů před 60 lety), ale je zneužíván vysloveně politicky. A proto je třeba zkoumat jeho politické důsledky.
Nejprve pár slovy do historie. V již řečené Francii tvoří z celkových necelých 70 milionu obyvatel muslimská menšina cca 10%. Je to (zatím) nejvyšší podíl v rámci zemí západní Evropy. Navíc tu vedle obyvatel s přistěhovaleckým původem žije odhadem 100 000 francouzských konvertitů, kteří každoročně po tisících přibývají. Muslimové se snaží především o získání vlivu na společnost, nábor nových věřících a specializované muslimské vzdělání. Zůstaneme-li ve Francii, zde od roku 1905 jsou všechny státní školy sekulární, neboť tehdy začalo platit oddělení církve a státu. Fungující islámské školy lze nalézt na ostrově Réunion, první muslimská střední škola pak začala fungovat v Aubervilliers, na předměstí Paříže, roku 2001; byla pak následována dalšími školami. Tyto náboženské školy jsou však dostupné širší veřejnosti (na rozdíl od anglosaských zemí), neboť i přesto, že jsou soukromé, jsou dotované státem (resp. ten přispívá na platy učitelů). Jinými slovy, otevírá dveře ideologii neslučitelné nejen s francouzskou, ale většinově evropskou tradicí.
Mnohem delší tradici vztahů, které má islám k některé tradiční evropské zemi, představuje Německo. Stojí za to se vrátit před 2. světovou válku. Častým hostem u Adolfa Hitlera byl radikální jeruzalémský muftí Al-Husajní. Hitler tehdy na adresu muslimů řekl toho: „Kdyby Karel Martel bitvu u Poitiers nevyhrál, pak bychom s největší pravděpodobností konvertovali k mohamedánství - kultu, který oslavuje hrdinství a otevírá sedmé nebe pro samé smělé bojovníky. Pak by germánská rasa dobyla svět.“ Pravda, nacisté i islamisté měli společného nepřítele: Žida.
Nicméně pojďme do současnosti. Podíl muslimů na německém obyvatelstvu by se do roku 2050 mohl stanovit asi na šest procent (o nichž hovoří ověřitelná sčítání stará už ale skoro 20 let). Tento podíl by se ale záhy mohl zvýšit na jedenáct a víc. Vyplývá to ze studie, kterou už před sedmi lety zveřejnil americký výzkumný ústav Pew Research Center. I kdyby už do Evropy nepřišel jediný migrant, počet muslimů i tak poroste, uvádí studie. V případě, že by do Německa nepřišel jediný imigrant (a to je opravdu ve sféře sci-fi), by podle ústavu žilo v roce 2050 v zemi asi devět procent muslimů. Pokud by jich do země přišlo stejně jako v letech 2014 až 2016, bylo by v roce 2050 let v Německu muslimů téměř 20 procent. Mimochodem jen v roce 2015 přišlo do Německa 890 tisíc migrantů a o rok později asi 280 tisíc. K tomu ještě jeden údaj: Podle německého statistického úřadu má 9,1 % všech novorozenců v Německu muslimské rodiče. Tedy: i když se mnohé statistiky, možná i z důvodu obav z důsledků, veřejně necitují, již z těchto je zřejmé, že pokud se Německo nevyšplhalo na francouzských 10% muslimů v populaci, nemá k tomu daleko.
Nu a do třetice k nám. U nás zatím není větší problém s migrací z jihu, nýbrž z východu. Podle čerstvých statistik se u nás eviduje téměř 600 tisíc Ukrajinců, což tvoří víc než polovinu ze všech zde žijících cizinců, Až do roku 2021 se číslo „starousedlých“ Ukrajinců pohybovalo kolem 100 tisíc, číslo masově narostlo s počátkem války na Donbase a s otevřenou náručí, kterou tehdy naše vláda ukázala. Což o to, humanitární motivy nikdo nezpochybňuje, ale když si někdo přijede pro sociální dávku, kterou dostává jen za to, že je z UA, v Lexusu, dostávám svrbění pochybnosti: bylo vše kolem této akce absolutně připravené a tzv. čisté? A opravdu je těch šest stovek tisíc lidí z UA konečné číslo, nebo vedle evidovaných se zde toulá nezjištěný počet „liberů“? A co nastane, až ti i oni začnou masově inkasovat české občanství?
Kdo někdy četl knihu Michela Houllebecqua Podvolení, ví, kam směřuji. Tyto masová příchody národů vlastně odkudkoli zpravidla vedou nejen k no-go zónám a vzrůstu kriminality, ale také k jisté snaze o zapojení nově příchozích do rozhodování o naší vlastní zemi. Probíhá to obyčejně tak, že z menšiny se vyklube nějaké velmi slušné, sympatické vzdělaně a sofistikovaně vystupující procento a začne vstupovat nejprve do školství (viz výše), a hned pak do politiky. Proč myslíte, že 12 největších britských měst má ve svém čele primátory muslimského vyznání? Protože se účelově shodli v koalicích s labouristy a další levicí, na rozdíl od rozhádaných konzervativců, kteří pak příslušné volby prohráli. Aspoň tak to veřejně říká česko-britský spisovatel Benjamin Kuras, a já nemám důvod mu nevěřit. Houllebecq popisuje právě tu fázi, kdy se podobná „umírněná“ islámská strana stane dominantní a začíná ve Francii vládnout. Že mezitím odtud utekli do Izraele všichni Židé, je asi zbytečné dodávat.
Proč o tom tak zevrubně pojednávám? Chceme-li si udržet vlast v jejích kulturních dimenzích, neměli bychom dát příležitost k vývoji naznačenému svrchu. Což znamená jednoznačnou a ráznou migrační a návratovou politiku, upírání občanství a podobně. Až se budete na podzim rozhodovat před volební urnou, zkuste si všimnout, kdo má či nemá podobné teze v programu. Možná by to pro vás mohlo být klíčovou nápovědou.
(rp,prvnizpravy.cz,foto:arch.)
43-8974200277/0100
Pro platby ze zahraničí: IBANCZ5601000000438974200277
BIC / SWIFT kódKOMBCZPPXXX