Průběžně po celý den bude probíhat bohatý program a velkoplošné projekce s informacemi o českých a saských regionálních dráhách.
Na své si přijdou milovníci železnice, techniky, filatelisté i gurmáni. Po celý den bude na nádraží probíhat zábavní a soutěžní program pro děti, při kterém se dozvědí mnoho zajímavostí o železnici a o jednotlivých stanicích Moldavské a Freiberské dráhy.
Historické nádraží Louka u Litvínova bylo otevřeno v září 1893 (tedy před 130 lety). Leží na křižovatce Moldavské dráhy (Pražsko-Duchcovská dráha) a Kozí dráhy (Duchcovsko-Podmokelská dráha). Nádraží vzniklo především pro zajištění dopravy uhlí jak v rámci českého vnitrozemí, tak směrem do Saska. O vznik stanice se zasloužil baron Alois Czedik von Bründelsberg und Eysenberg, jehož rodina měla kořeny v Horním Litvínově. Mezi lety 1882 a 1884 byl generálním ředitelem Rakouských státních drah. Baron Czedik zavedl pásmové přepravní tarify a podporoval zestátňování soukromých železničních společností (tedy vykoupení soukromých drah státem). Vydal rovněž statut státních drah. Roku 1899 se stal předsedou společné komise obou komor Říšské rady pro kontrolu státního dluhu.
Akce se koná v rámci areálu nádraží Louka u Litvínova.