„Velkoplošné výspravy nejvíce poškozených úseků v celkovém rozsahu přibližně 35 tisíc metrů čtverečných byly v tuto chvíli nejrychlejším možným řešením tak, abychom zabránili degradaci povrchu vozovky od lesního úseku u Letohradu až po železniční přejezd u Černovíru. Řešili jsme výspravy živičného krytu vybraných úseků s tím, že jsme po celou dobu oprav zachovali provoz na komunikaci, která je velmi využívaná nejen osobní, ale i nákladní dopravou. Celkové náklady přesáhly 17,5 milionu korun,“ sdělil náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš s tím, že k původně vytipovaným úsekům Správa a údržba silnic Pardubického kraje po dohodě se samosprávami přidala ještě část silnice mezi Dolní Dobroučí a Letohradem, které se realizují.
Důležitou zprávou pro obyvatele Dolní Dobrouče je, že v obci se kvůli rekonstrukci kanalizace vynechá při výspravách zhruba 110 metrů komunikace. Práce na kanalizaci mají začít zhruba do měsíce a obec následně zajistí opravu silnice. Na tomto postupu se dohodla Správa údržba silnic Pardubického kraje se zástupci samospráv.
Práce na silnici II/360 však pro letošní rok nekončí. Kraj chce zahájit první etapu komplexní rekonstrukce této komunikace mezi Ústím nad Orlicí a Letohradem. „Také na základě jednání se starosty obou měst a Správou a údržbou silnic Pardubického kraje jsme rozdělili komplexní rekonstrukci této silnice do několika etap. Nultou etapou byly plošné výspravy, první etapou je pak úsek od okružní křižovatky ulic Cihlářská a Letohradská až po železniční přejezd u Černovíru. V tomto případě očekáváme dokončení prací ve druhém pololetí příštího roku také s ohledem na klimatické podmínky, které v této oblasti nebývají příznivé a stavební sezonu mohou zkrátit,“ nastínil hejtman Martin Netolický s tím, že opravy dalších úseků budou pokračovat také v návaznosti na možnosti krajského rozpočtu.
Pardubickénovinky.cz informoval Mgr. Dominik Barták, tiskový mluvčí Pardubického kraje.