„Původní cementobetonový kryt překrytý mikrokobercem byl postižen plošným rozpadem nebo korozí povrchu. Povrch byl v těchto místech nerovný s lokálními výtluky. Vozovka vykazovala velké množství podélných i příčných trhlin a místy byly citelné vyjeté koleje,“ říká mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Oprava spočívala v odstranění původní vozovky a jejím nahrazení novými asfaltovými hutněnými vrstvami. Na všech větvích mimoúrovňové křižovatky Kluk byla provedena výměna asfaltových vrstev.
„Nasadili jsme postupně 7 fréz naráz, abychom práce co nejvíce urychlili. Postupně jsme odstranili starou vozovku až do hloubky 27 cm, zrecyklovali původní podkladní vrstvy a položili ve čtyřech vrstvách kompletně nový asfaltový kryt. Pracovali jsme 7 dní v týdnu, záleželo nám na tom, aby omezení provozu bylo co nejmenší,“ vysvětluje hlavní stavbyvedoucí Skanska Tomáš Chrbolka.
Po celou dobu prací byla doprava omezena pouze částečně, vedena 2/2 zúženými jízdními pruhy. Tedy jak ve směru na Prahu, tak ve směru na Hradec Králové byly řidičům stále k dispozici 2 jízdní pruhy. V místě zúžení byla pouze snížena rychlost na 80 km/h maximálně. Od neděle 22. června je místo opravy bez jakéhokoliv omezení provozu.
Stredoceskenovinky.cz informoval Bc. Jiří Veselý za Ředitelství silnic a dálnic.