Krize německého průmyslu a strach z uzavírání závodů Volkswagen

byznys

Situace kolem německého průmyslu se stává stále vážnější. Prohlubující se krize a zejména obavy z uzavírání závodů Volkswagen vyvolávají ve společnosti značnou frustraci a strach.

Krize německého průmyslu a strach z uzavírání závodů Volkswagen
Koncern Volkswagen
6. září 2024 - 07:03

Tato atmosféra se projevila i v nedávných volbách, kde získávají na popularitě nové pravicové strany. Zatímco politici se snaží prezentovat různé verze reality, veřejnost má na věc jasný názor, jak dokládají debaty na sociální síti X.

Ernst Wolff, známý novinář a autor několika knih, upozorňuje na hrozící masovou nezaměstnanost, která by mohla zásadně změnit životy Němců. 

„Zatímco se všichni dívají na politiku, která nám poskytuje inscenované manévry, v pozadí se zahajuje proces, který povede k masové nezaměstnanosti a zásadně změní naše životy," zveřejnil Ernst Wolff na sociální síti X.

Karsten Aalderks, další diskutér, se domnívá, že současná situace je důsledkem špatných rozhodnutí vrcholových manažerů, kteří podlehli "zelenému nesmyslu" z USA. Podle něj USA započaly úpadek německého automobilového průmyslu a nyní chtějí dominovat trhu s elektromobily.



Další přispěvatel, Duggy, upozorňuje na plánované propouštění u Thyssen Krupp, kde by mohlo přijít o práci až 10 000 lidí. Nonaa dodává, že současná politická diskuse pouze zakrývá realitu deindustrializace Německa, kterou podle ní způsobila "idiotická energetická transformace" a zákaz spalovacích motorů v EU.

Mirko Klemm se k tomu připojuje se svým pohledem na dlouhodobý proces "realitní negace". Podle něj Volkswagen udělal chyby, když vyloučil CEO, který měl odvahu vést firmu do budoucnosti, a tím zamezil potřebným reformám. "Na klíčových trzích mimo Německo se prodává stále méně spalovacích motorů. Elektrická auta VW jsou technicky pozadu o 2-3 roky, protože byl brzděn kurz, který nastavil Diess, a nejsou dostatečně inovativní," uvádí Klemm.



Diskutér Polarstern64 se ptá: "Kde jsou nespočetní lobbisté automobilového průmyslu? Kde jsou odbory?" InwesAnswerst odpovídá, že se jedná o velmi smutnou situaci a že jsme teprve na začátku této krize.

Další příspěvky volají po změně politiky a vládnutí. Podle Crypto Prof by vláda měla být štíhlejší a měla by mít jasnou a konkurenceschopnou vizi pro Německo. Rob kritizuje přebujelý sociální stát a Lisa se domnívá, že současná situace je výsledkem dlouholetého lobbyismu v Bruselu, který slouží zájmům velkých korporací.

Psali jsme:

Celkově lze říci, že německá společnost čelí složité situaci, která má hluboký dopad na náladu ve společnosti. Krize v průmyslu, zejména v automobilovém sektoru, a strach z masového propouštění a uzavírání závodů jako Volkswagen, vytvářejí atmosféru nejistoty a nedůvěry v budoucnost. Německo bude muset čelit těmto výzvám a najít cestu, jak se vyrovnat s novými ekonomickými a sociálními realitami.

(hýbl, prvnizpravy.cz, repro: gommel)


Anketa

Novým šéfem Pirátů se stal Zdeněk Hřib. Má podle vás tato strana pod jeho vedením šanci na úspěch v příštích volbách do Sněmovny?