Příběh Laurin & Klement začíná již v roce 1895, kdy mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement založili společnost se zaměřením na výrobu jízdních kol. Již od počátku bylo zřejmé, že jejich ambice sahají dále, což se projevilo právě o čtyři roky později, když v roce 1899 předvedli první samohybný stroj své vlastní konstrukce – motocykl Laurin & Klement Typ 1. Tento motocykl byl navržen jako jednoválec o objemu 184 cm³, který dosahoval výkonu 1,25 koně a dokázal jet rychlostí kolem 40 km/h. Pro svou dobu to byla vskutku působivá technologická inovace.
První český motocykl: Ohlédnutí za průlomem společnosti Laurin & Klement
Dne 10. listopadu 1899 představila mladoboleslavská společnost Laurin & Klement svůj první motocykl, Typ 1, čímž zahájila novou éru českého motorismu. Tento průkopnický stroj se stal symbolem technického pokroku a položil základy pro budoucí rozvoj českého automobilového průmyslu.

Příběh Laurin & Klement začíná již v roce 1895, kdy mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement založili společnost se zaměřením na výrobu jízdních kol. Již od počátku bylo zřejmé, že jejich ambice sahají dále, což se projevilo právě o čtyři roky později, když v roce 1899 předvedli první samohybný stroj své vlastní konstrukce – motocykl Laurin & Klement Typ 1. Tento motocykl byl navržen jako jednoválec o objemu 184 cm³, který dosahoval výkonu 1,25 koně a dokázal jet rychlostí kolem 40 km/h. Pro svou dobu to byla vskutku působivá technologická inovace.

Emisní povolenky urychlí inflaci a zasáhnou každou domácnost
Cena emisních povolenek pro domácnosti roste a podle ekonoma Lukáše Kovandy čeká Čechy tvrdý dopad na ceny paliv i vytápění. Nová povinná daň podle něj zvýší inflaci a zasáhne domácnosti ještě více než konsolidační balíček.

Fialova vláda důvěryhodná asi jako wifi ve vlaku
<< GLOSA >> Podle OECD důvěřuje české vládě jen 19 % lidí. To je méně než kolik věří horoskopům nebo zaručeným radám o hubnutí z například z Instagramu či Facebooku.

Povolenky odmítnout a migrační pakt stopnout, říká Turek
Europoslanec a lídr Motoristů sobě Filip Turek se rozmluvil o chybách v kampani, sporech v hnutí i tvrdých podmínkách pro vstup do vlády. Odmítá ETS2 a migrační pakt, varuje před „Chat control“ a nastínil, s kým by Česko mělo v EU budovat blokační koalice.
Nepřehlédněte

Súdán má přes 200 pyramid. Proč o nich víme tak málo?
Súdán ukrývá kolem 255 pyramid, mnohem více než Egypt. Menší a strmější hrobky králů i královen Kuše přepisují dějiny Afriky, o nichž se málo mluví.

Petr Štěpánek: Hele, libtardi, jděte se už s těmi ruskými papundeklovými drony vycpat!
Člověk nemusí být kdovíjaký analytik, aby si položil klasickou otázku: „Cui bono?“ Neboli: „Komu ku prospěchu?“, píše na facebooku Petr Štěpánek.
Nejčtenější

Dřevěné drony vs. miliardová obrana. Šik o polské absurdní realitě
Polský incident s levnými ruskými drony vyvolal lavinu politických prohlášení a mediálních zkratek. Publicista Pavel Šik rozebírá, jak absurdní rozdíl je mezi realitou několika pěnových klamných strojů a miliardovými zbraněmi NATO, které proti nim nasadily státy aliance.

Londýn vzhůru nohama! Marková odhaluje, co se v Česku neříká
Stovky tisíc lidí zaplavily o víkendu ulice Londýna při demonstraci „Unite the Kingdom“. Zatímco britská média událost široce pokrývala, v českém prostoru zůstala událost téměř bez povšimnutí. Publicistka Jana Marková si tohoto kontrastu všímá a vysvětluje proč.

Petr Štěpánek: Hele, libtardi, jděte se už s těmi ruskými papundeklovými drony vycpat!
Člověk nemusí být kdovíjaký analytik, aby si položil klasickou otázku: „Cui bono?“ Neboli: „Komu ku prospěchu?“, píše na facebooku Petr Štěpánek.
Anketa
Kdo by podle Vás měl být po volbách dalším českým premiérem?
Andrej Babiš | 1% | ||
|
Tomio Okamura | 86% | ||
|
Kateřina Konečná | 10% | ||
|
Petr Macinka | 0% | ||
|
Petr Fiala | 0% | ||
|
Vít Rakušan | 0% | ||
|
Zdeněk Hřib | 0% | ||
|
Někdo jiný | 3% | ||
|
Nevím / je mi to jedno | 0% | ||
|