Křižovatkou projíždí osm denních, dvě školní a čtyři noční linky. „Zastávky Heyrovského v Sokolské ulici, tedy na silničním okruhu, budou posunuty k čerpací stanici OMV. Pro linky, které jezdí od Třebše na terminál hromadné dopravy, bude zastávka Heyrovského zrušena. Z důvodu uzavření výjezdu z Milety do Hradecké ulice budou linky, které tudy jezdí, odkloněny přes okružní křižovatku Na Kotli a Brněnskou ulici. Zároveň bude v prostoru staveniště sneseno trolejové vedení, trolejbusy na lince číslo jedna tak nahradí autobusy,“ vysvětluje ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
Kompletní rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších křižovatek ve městě se uskuteční ve třech etapách, během kterých bude průjezd křižovatkou proměnlivě omezený podle průběhu stavebních prací. Ty potrvají do konce roku 2026 a vyjdou na více než 634 milionů korun včetně DPH. Hlavním investorem je ŘSD, na rekonstrukci se podílí také město Hradec Králové a Královéhradecký kraj. Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.
Projekt proměny Milety počítá v dalších etapách také s vybudováním další křižovatky, tzv. malé Milety, která nahradí stávající napojení fakultní nemocnice a výjezd z Benešovy třídy. To nakonec přinese lepší příjezd k nemocnici a otevře důstojné a kapacitně odpovídající vyústění Benešovy třídy, na které tento městský bulvár čeká dlouhá desetiletí.
Kralovehradeckénovinky.cz informovala Kateřina Rohlíčková, tisková mluvčí, Magistrát města Hradce Králové.