Habeck proto odletěl do Katarského emirátu v Perském zálivu, protože právě tam se nachází největší naleziště zemního plynu na světě. Ani nejpodlézavější klanění se německého ministra energetiky arabským šejkům nepomohlo překonat skutečnost, že emirát nemůže tak rychle dodat požadovaný zemní plyn. Protože neexistují neomezené možnosti financování. Zemní plyn se totiž musí nejprve přeměnit na LNG, což je pracný proces, aby jej bylo možné přepravovat lodí. Dokonce i katarský ministr energetiky dal jasně najevo, že takové množství, jaké si Německo přeje, nemůže být dodáno. „Nakonec je to ale malé množství ve srovnání s obrovským množstvím přicházejícím z Ruska, na kterém je Evropa závislá," vysvětlil.
Číňané jsou před Německem, chtějí zemní plyn nakupovat také ve formě LNG (liquefied petroleum gas) z Kataru. Čína již získává levný zemní plyn z Ruska. Energie chtivému gigantovi na Dálném východě to ale nestačí. Čína potřebuje víc. A to by mělo pocházet z Kataru [viz zpráva "n-tv"].
Katar nyní získal „nejdelší kontrakt v historii LNG průmyslu“. Po dobu 27 let má emirát dodávat Čínské lidové republice celkem 108 milionů tun kapalného plynu. Proč tedy Katar stále potřebuje poptávku z Německa? Ve skutečnosti by Německo mohlo v tomto závodě o energii skončit s prázdnou.
Protože pod zelenou záštitou má Německo výhrady k uzavírání dlouhodobých kontraktů, protože chce dlouhodobě dovážet méně zemního plynu kvůli klimatu! Kvůli CO2! Čína a Japonsko naopak vědí, že se bez zemního plynu po desítky let obejít nemohou a nechtějí.